آفتاب

وزیر انرژی ترکیه ادعای ارسال سوخت جت به سرزمینهای اشغالی را رد کرد

وزیر انرژی ترکیه ادعای ارسال سوخت جت به سرزمینهای اشغالی را رد کرد

آنکارا - ایرنا - ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ادعای ارسال سوخت مورد استفاده جنگنده های رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه را رد کرد و گفت: بخش دولتی ترکیه تاکنون چنین اقدامی نکرده است.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به سووال کتبی ˈحاکان شکورˈ نماینده ناراضی استعفا کرده از حزب حاکم ˈعدالت و توسعه ˈ در مجلس این کشور این مطلب را اعلام کرد.

حاکان شکور فوتبالیست سابق و نماینده منفرد مردم استانبول در مجلس ترکیه در پی انتشار خبرهایی از ارسال سوخت جت از ترکیه به اسراییل و همچنین ادعای ارسال نفت خام شمال عراق از طریق ترکیه به سرزمینهای اشغالی، با ارایه نامه ای به رییس مجلس این کشور، خواهان پاسخ گویی یلدیز در خصوص این اخبار شده بود.

شکور سووال کرده که آیا در صورت صحت این ادعاها، تناقضی در سیاستهای ترکیه در قبال مساله فلسطین ایجاد نمی شود.

تانر یلدیز روز دوشنبه در پاسخ به این سووال گفت: بخش دولتی ترکیه تاکنون اقدامی در باره صادرات سوخت جت به اسراییل نکرده است.

وی توضیحی درباره ارسال سوخت از طریق بخش خصوصی ترکیه به رژیم صهیونیستی ارایه نکرد.

وی با تایید ادامه صادرات نفت شمال عراق از طریق ترکیه به بازارهای جهانی افزود: ما نقشی در خصوص تعیین مشتریان نفت اقلیم کردستان نداریم .

رسانه های ترکیه از فروش اولین محموله نفتی شمال عراق به رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه خبر داده و گفته اند وجه صادرات این نفت به اسراییل که بالغ بر 97 میلیون دلار است، به حسابی در نزد بانک ملی ترکیه واریز شده است.

یلدیز در خصوص ادعای برخی از رسانه های ترکیه درباره اینکه این کشور پول حاصل از صدور نفت را به مقامات اقلیم کردستان عراق تحویل خواهد داد، گفت: ترکیه با هماهنگی دولت مرکزی عراق این کار را خواهد کرد.

خاورم/2011**1651
کد N392202

وبگردی