آفتاب
گزارش ایسنا از تجمع دانشجویی مقابل دفتر سازمان ملل

دولت های عربی مواضع منفعلانه خود را در قبال ملت فلسطین کنار بگذارند

دولت های عربی مواضع منفعلانه خود را در قبال ملت فلسطین کنار بگذارند

در تجمع بسیج دانشجویی در مقابل سازمان ملل متحد از دولت‌های اسلامی و عربی خواسته شد تا مواضع منفعلانه خود در قبال ملت فلسطین را کنار گذاشته و بدانند حمایت تمام جوامع اسلامی از فلسطین تنها راه نجات آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این تجمع اعتراضی که ظهر دوشنبه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران برگزار شد نمایندگان بسیج دانشجویی، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جامعه اسلامی حضور داشتند.

در این تجمع نمایندگان دانشجویان هدف از برگزاری این تجمع را اتمام حجت با جامعه بین‌المللی برای شنیدن صدای ملت فلسطین خواندند و اعلام کردند دلیل ایجاد سازمان ملل حمایت از ملت‌های مستضعف است ولی در یک هفته گذشته شامل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و شهادت شمار زیادی از آن‌ها به ویژه زنان و کودکان بودیم.

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی که در این تجمع حضور داشت گفت: با وجود شمار زیاد کشته‌شدگان فلسطینی تنها سه نفر از افراد رژیم صهیونیستی کشته شدند ولی همین تعداد اندک فرصتی برای ادامه حملات‌شان بر دولت فلسطین فراهم کرد.

او ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های رژیم صهیونیستی، پروژه اسلام‌هراسی در جهان است به همین دلیل جنبش‌های دانشجویی باید در این زمینه هوشیار باشند و بتوانند در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی با ملت فلسطین راه درستی را تبیین کنند. اما متأسفانه در میان جنبش‌های دانشجویی برخی افراد به دلیل نداشتن مطالعه هنوز مواضع درستی در قبال روسیه و یا حماس اتخاذ نمی‌کنند و این ناشی از بی‌اطلاعی آن نسبت به وقایع روز است.

در این تجمع اعتراضی نمایندگان بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز از کشورهای عرب و ملت‌های مسلمان درخواست کردند تا از ملت بی‌دفاع فلسطین حمایت کرده و از این طریق اجازه کشتار بیش‌تر به رژیم صهیونیستی را ندهند.

به گزارش ایسنا، تجمع‌کنندگان در بیانیه ای از سران کشورهای اسلامی درخواست کردند تا از ایستادگی ملت فلسطین در مقابل حملات رژیم صهیونیستی حمایت کنند چرا که این ایستادگی تنها ابزار دفاع آن‌هاست.

هم‌چنین در این بیانیه اعلام شد که شصت سال سکوت مجامع بین‌المللی در قبال فجایع و بحران‌هایی که بر سر ملت فلسطین آمد کار را به جایی رساند دولتی جعلی خود را به رسمیت شناساند و امروز سیطره نفوذش را تا هر جا که بخواهد گسترش می‌دهد.

در پایان این تجمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اعلام کردند که برای آزادی قدس شریف تا آخرین نفس ایستاده‌اند و این رژیم صهیونیستی را نابود خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N392096

وبگردی