آفتاب
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

امت اسلامی پشتیبان مقاومت باشد/شرایط هرگز به زمان آتش بس بازنخواهد گشت

امت اسلامی پشتیبان مقاومت باشد/شرایط هرگز به زمان آتش بس بازنخواهد گشت

تهران-ایرنا- نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران هدف اصلی رژیم صهیونیستی را ریشه کن کردن ملت فلسطین و جداکردن کامل آنها از سرزمینشان دانست و گفت:در این برهه تاریخی از امت اسلامی می خواهیم که به جای تفرقه و جنگ پشتیبان مقاومت باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «ناصر ابوشریف» روز دوشنبه در نشست خبری «بررسی تهاجم رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و نوار غزه» اظهار داشت: مقاومت فلسطین سرنوشت و قطب نمای همه امت های مسلمان است.

وی افزود: در مدت گذشته ملت مسلمان دچار سردرگمی شده بودند و همان طور که شاهد هستیم در کشورهای اسلامی درگیری و جنگ در جریان است ،اما ما می خواهیم به امت اسلامی بگوییم که اکنون قطب نمای آنها باید مساله فلسطین باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این که مساله فلسطین باعث وحدت آحاد امت اسلامی می شود، یادآور شد: این پیام اصلی مقاومت است و می خواهد آن را به گوش همه برساند که تنها راه عزت ملت مسلمان به جای برادرکشی و تفرقه ،پیروزی محور مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی است.

ابوشریف از امت اسلامی خواست تا به جای اختلاف و درگیری پشتیبان مقاومت باشند و از دولت های اسلامی هم درخواست کرد تا با ملت های خود حول محور فلسطین آشتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: به جای آنچه که از محمود عباس و تشکیلات خودگردان در سازمان ملل شنیدیم،از گروه های فلسطینی از جمله فتح می خواهیم جبهه دیگری را علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس راه اندازی کنند.

ابوشریف ادامه داد: برخی رسانه ها تلاش می کنند حماس را عامل این جنگ بدانند و نیروهای حماس را در مقابل سایر گروه های مقاومت کمرنگ نشان دهند،در حالی که این جنگی علیه ملت فلسطین است.

وی افزود: از نظر ما تفاوتی بین جنبش جهاد اسلامی و حماس نیست ،ما همه سازمان ها و گروه های مقاومت هستیم و برای دفاع از فلسطین فعالیت می کنیم.جنگ علیه مردم بخشی ازفلسطین به معنی نبرد با تمام مردم این سرزمین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران یادآورشد: جنایات صهیونیست ها در تمام سال های گذشته علیه ملت فلسطین و به صورت روزمره وجود داشته تنها گاهی این ویرانی و جنگ علنی و در برخی مواقع به صورت خاموش بوده است،اما این اقدامات به صورت گسترده انجام می شود، رسانه ها توجهی به آن نمی کنند.

وی با بیان این که یکی از این اقدامات گسترش یهودی سازی و شهرک نشینی و حضور مهاجران یهود در کرانه باختری است، گفت: اما با وجود همه این توطئه ها و تلاش ها که با پشتیبانی غرب انجام شده است،جمعیت مسلمانان در فلسطین امروز با مهاجران یهودی برابر است.

ابوشریف اضافه کرد:توافق کاملی بین ملت و نیروهای مقاومت بر سر این موضوع وجود دارد حال که رژیم صهیونیستی این جنگ را به ما تحمیل کرده است،نباید به شرایط سال گذشته و آتش بس سال 2012 بازگشت.

به گفته این مبارز فلسطینی، اگر چه آغازگر این جنگ رژیم صهیونیستی بودند، اما ما به نتانیاهو اجازه نخواهیم داد که با شرایط خود این جنگ را پایان دهد و این تصمیم ملت فلسطین و نیروی مقاومت است.

وی همچنین گفت: کشور مصر می تواند نقش محوری در مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین ایفا کند، چرا که آنچه در این غزه رخ می دهد برای امنیت مصر هم مهم است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این که ملت فلسطین به دنبال کمک و جمع آوری صدقه نیست، یادآور شد: اما از ملل عربی و مسلمان منطقه می خواهیم به یاری مردم فلسطین و غزه بیایند و آنها در این شرایط و در ماه رمضان یاری کنند،چرا که مساله فلسطین موضوع همه این کشورها است.

ابوشریف خاطرنشان کرد: هر کشور و ملتی که کاری می تواند انجام دهد به وظیفه خود عمل کرده است و ما هم دستش را به گرمی می فشاریم.

سیام 3**9173**1336
کد N392058

وبگردی