آفتاب
نقوی حسینی مطرح کرد

داعش، چتر امنیتی برای رژیم اشغالگر قدس

داعش، چتر امنیتی برای رژیم اشغالگر قدس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق دعوت از وزرای امور خارجه و روسای مجالس کشورهای اسلامی تحرکی در حوزه‌ی دیپلماسی برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها انجام دهد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از تحلیل‌هایی که در مورد ظهور و بروز داعش مطرح است این است که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ، داعش و بحران عراق را ایجاد کردند تا یک چتر امنیتی برای رژیم اشغالگر قدس فراهم شود.

وی افزود: اگر این تحلیل حتی در پیدایش داعش درست نباشد اما در نتیجه قطعا درست است، زیرا بحران داعش و ناامنی‌ها در عراق، یک چتر امنیتی برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرد و به محض این که داعش، بحران عراق را به راه انداخت، اسراییلی‌ها هم شروع به تجاوزگری و حمله به فلسطین و غزه کردند.

نماینده‌ی مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه تمرکز جهان اسلام و کشورهای مستقل بر روی تحرکات داعش در عراق، است یاد آور شد: در همین حال رژیم اشغالگر قدس هم منافع تجاوزگرایانه خود را در غزه دنبال می‌کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: متاسفانه در حالی که جنایات و تجاوزگری‌های روزانه‌ی رژیم اشغال‌گر قدس کاملا آشکار است و همه‌ی ملت‌ها با چشمان خود این تحرکات را می‌بینند، اما مراجع و نهادهای بین‌المللی عکس‌العملی در این رابطه نشان نداده اند و اقدامی برای توقف این جنایات نکرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: تاسف‌بارتر این است که کشورهای اسلامی هم هیچ حرکتی در این زمینه انجام نداده‌اند. حداقل انتظار از کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی این است که اجلاس فوق‌العاده‌ای با دعوت از همه‌ی کشورهای اسلامی تشکیل شود. اما متاسفانه ما شاهد هیچ عکس‌العملی نیستیم و گویا در این زمینه یک نوع هماهنگی وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به درخواست ایران از سازمان کنفرانس اسلامی برای عکس‌العمل فوری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق دعوت از وزرای امور خارجه و روسای مجالس کشورهای اسلامی تحرکی در حوزه‌ی دیپلماسی برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها انجام دهد.

انتهای پیام

کد N392013

وبگردی