آفتاب

پرو خواستار همکاری بولیوی در بزرگترین پروژه خط لوله گازی آمریکای لاتین شد

پرو خواستار همکاری بولیوی در بزرگترین پروژه خط لوله گازی آمریکای لاتین شد

مادرید- ایرنا- اویانتا اومالا رئیس جمهوری پرو اعلام کرد ساخت یک خط لوله گازی به مبلغ چهار میلیارد دلار در جنوب کشورش این امکان را فراهم خواهد کرد که بولیوی گاز خود را به آن متصل کند و بزرگترین پروژه گازی آمریکای لاتین را گسترش دهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، اومالا روز یکشنبه در این گفت:ˈ این یک پروژه فراتر از یک دولت است و این امکان را به برادران بولیویایی ما می دهد تا به این خط گازی ملحق شوند و گسترش بیشتری به این پروژه بدهند.

پروژه مذکور که مناقصه ساخت و ساز و امتیاز بهره برداری آن در ماه ژوییه جاری به یک کنسرسیوم متشکل از شرکت برزیلی ˈاودبرچتˈ و شرکت اسپانیایی ˈاناگازˈ واگذار شد، پیش بینی می شود در 56 ماه آماده باشد.

با این حال رئیس جمهوری پرو اشاره کرد که هنوز باید با دولت بولیویایی ˈاوو مورالسˈ به بحث و گفت و گو بپردازد. از جمله اهدافی که پرو دنبال می کند تبدیل شدنش به یک صادرکننده برق به همسایگانش در آمریکای جنوبی از جمله همسایگانی نظیر شیلی که به تازگی یک مناقشه مرز آبی بین هم را پشت سر گذاشتند، است.

وی افزود: پرو به دلیل ویژگی ها و موقعیت جغرافیایی خود در منطقه ، باید یک صادرکننده انرژی باشد زیرا ما دارای توان ساخت نیروگاه های برق آبی هستیم و در مناطق شمالی و جنوبی کشور منابع گاز داریم.

اروپام **1234**1561** 1337
کد N391925

وبگردی