آفتاب

دیوید کامرون: 1.1 میلیارد پوند برای مقابله با تروریست‌های سایبری اختصاص می‌یابد

دیوید کامرون: 1.1 میلیارد پوند برای مقابله با تروریست‌های سایبری اختصاص می‌یابد

نخست‌وزیر انگلیس گفت: نیروهای مسلح بایستی خودشان را برای مقابله با "دشمنان سازگار" سازمان‌دهی کنند و هزینه کردن برای تجهیزات شناسایی و اطلاعاتی نظیر پهپاد یک ضرورت ملی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده که مبلغ 1.1 میلیارد پوند برابر مقابله با دشمنان پنهان و تهدیدهای جدید علیه امنیت ملی اختصاص داده و این مبلغ برای تامین تجهیزات شناسایی و اطلاعاتی یک ضرورت ملی محسوب می‌شود.

کامرون در روزنامه مذکور نوشت: انگلیس با تهدیدی دگرگون شده از جانب تروریسم جهانی و جنایتکاران فضای مجازی که می‌توانند از دور دست‌ها، کشور را هدف قرار دهند، مواجه است.

وی هشدار داد: ارتش انگلیسی بایستی حالت دفاعی خود را علیه تهدید حملات تروریستی و مهاجران بالقوه از مناطق درگیر جنگ در نقاط مختلف جهان تقویت کند. این مهاجران یک تهدید برای امنیت کشور تلقی می‌شوند.

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: برخی معتقدند که عقب‌نشینی و منزوی شدن از جهان با کاهش ظرفیت‌های نظامی به نفع امنیت کشور است اما این درست نیست حقیقت این است که در قرن 21، شما نمی‌توانید بدون حضور در صحنه بین‌الملل و مقابله با تهدیدها از امنیت ملی کشور حمایت و دفاع کنید. تروریست‌ها، هزاران کیلومتر دورتر از انگلستان می‌توانند تهدیدی علیه شهروندان باشند.

کامرون افزود: با داشتن یک نیروی مسلح مدرن، تکنولوژیکی، قابل انعطاف و پیشرفته می‌توان از منافع کشور به بهترین شکل حمایت کرد.

دولت بر تجهیز نیروهای مسلح برای حضور در درگیری‌های قرن حاضر تمرکز می‌کند. تهدیدهایی که انگلیس با آن مواجه است طی 30 سال گذشته تغییر کرده‌اند، از تهدیدهای دوره جنگ سرد تا تهدیدها و چالش‌های تروریسم جهانی، جرایم سازمان یافته، گروگان‌گیری‌ها، خطر گسترش تسلیحات اتمی، حملات سایبری و امنیت انرژی.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: دشمن امروز ملت‌ها، دشمنی غیرقابل رویت و نامرئی است. بنابراین، ما نیاز به جنگ افزار سایبری داریم که بتواند ما را در مقابل تهدیدها و خطرات فضای مجازی حفاظت کند.

وی در این مقاله از آخرین رویکرد دولت در هزینه های دفاعی انتقاد کرد و نوشت: حزب کارگر یک شکاف 38 میلیارد پوندی در بودجه دفاعی و لیستی بلندبالا از سفارشات تجهیزات جنگی و نظامی بر جای گذاشته است.

کامرون در جریان دیدار از نمایشگاه هوایی فارنبرو در همشایر قرار است درباره اختصاص مبلغ 800 میلیون پوند دیگر برای بسته نظارتی، شناسایی و اطلاعاتی و 300 میلیون پوند هم برای استفاده در برنامه‌های موجود نظیر نسل جدید رادارهای جت‌های تایفون سخن بگوید.

انتهای پیام

کد N391699

وبگردی