آفتاب

فیصل مقداد:سیاست لندن درقبال سوریه دیوانگی است/فوران تروریسم نتیجه حمله به عراق و لیبی است

فیصل مقداد:سیاست لندن درقبال سوریه دیوانگی است/فوران تروریسم نتیجه حمله به عراق و لیبی است

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که دولت انگلیس باید به دلیل حمایت از شورشیان سوری عذرخواهی کند و در عوض با دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: سیاست دولت انگلیس در حمایت از شورشیان سوری در مقابل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیوانگی است.

مقداد همچنین عنوان داشت: جلوگیری از ورود انگلیسی‌ها برای جنگ در سوریه نیز به اقدامات دیوید کامرون (نخست وزیر انگلیس) بستگی دارد. ما متاسفیم که مردم انگلیس به سوریه می‌آیند تا کشته شوند و سوری‌ها را بکشند. با این حال معتقدیم که این وظیفه دولت انگلیس است تا جلوی چنین یورش‌هایی را بگیرد.

وی افزود: کارها در سوریه طبق روال پیش می‌رود و این دولت‌های غربی هستند که در حال بازنگری سیاست‌های خود در قبال سوریه هستند. با این وجود برخی از جمله ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس برای کمک به اپوزیسیون ضد بشار اسد همواره در حال رجزخوانی هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: دولت انگلیس در سیاست‌هایش در قبال سوریه دیدگاه‌های افراطی دارد و آن‌ها همچنان گمان می‌کنند و رویای این را دارند که عواملشان، اخوان المسلمین و سایر گروه‌های تکفیری تغییراتی را که آن‌ها می‌خواهند، عملیاتی کنند. چرا من باید رفتار دیپلماتیک داشته باشم وقتی که هیگ و کامرون از خود رفتار دیپلماتیک نشان نمی‌دهند؟ ما هم مجبور نیستیم این کار را انجام دهیم. تحولات نیز نشان داده است که ما درست می‌گوییم و آن‌ها دیوانه هستند. آن‌ها باید اعتراف کنند که شکست خورده‌اند.

این مقام سوریه همچنین مخالفت قانونگذاران انگلیسی برای حمله نظامی به سوریه را ستود و گفت: پارلمان انگلیس بسیار بیشتر از دولتش در تحلیل رویدادها موفق عمل کرده است. دولت انگلیس می‌خواست پس از خرابی‌هایی که در عراق به بار آورد، سوریه را هدف تهاجم خود قرار دهد. ما هم دیدگاه‌های خودمان را در رابطه با صدام داشتیم اما مخالف حمله دولت تونی بلر (نخست وزیر پیشین انگلیس) و جورج بوش (رئیس جمهور سابق آمریکا) به عراق بودیم و حال شما می‌توانید نتایج دستاوردهای بزرگ آن‌ها را در عراق و پس از آن در حمله به لیبی ببینید. در عراق و لیبی دولت وجود ندارد و تروریسم فوران کرده و در حال نفوذ به کشورهای همسایه و اروپا است.

فیصل مقداد افزود: این‌ها دستاوردهای بزرگ دولت‌های انگلیس در حمله به عراق و لیبی است آنها تلاش داشتند تا به سوریه نیز حمله کنند. این‌ها نتایج همان چیزی است که غرب آنرا بهار عربی می‌خواند و از آن حمایت می‌کرد و همین رویکرد اجازه داد که اخوان المسلمین تمام این منطقه را تحت کنترل خود بگیرد. ما می‌دانیم که انگلیس در تمام حملات و جرایمی که در سوریه رخ می‌دهد، دست دارد. اطمینان داریم که در آینده افشاگری‌هایی از نقش انگلیس در سوریه انجام شود.

انتهای پیام

کد N391565

وبگردی