آفتاب

هشدار شدید روسیه به اوکراین درباره گلوله باران مناطق مرزی 

هشدار شدید روسیه به اوکراین درباره گلوله باران مناطق مرزی 

روسیه  عصر روز گذشته در پی شلیک گلوله خمپاره به مناطق مرزی این کشور از سوی اوکراین و کشته شدن یک تبعه روس در این جریان، درباره عواقب این حملات هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در نقطه مرزی روسیه با اوکراین شهر دونتسک واقع است. این شهر در واقع همنام شهری در شرق اوکراین است که مدت هاست صحنه درگیری میان جدایی طلبان و نیروهای دولتی اوکراین شده است. 

در همین رابطه روز گذشته ارتش اوکراین در ادامه حملات خود به مناطق شرقی این کشور اقدام به شلیک خمپاره کرد که تعدادی از گلوله های آنها به خاک روسیه اصابت کرد. 

"الکساندر تیتوف" سخنگوی دولت محلی روستوف روسیه اعلام کرد که در پی این حملات دو منزل مسکونی در دونتسک روسیه ویران شده و یک شهروند روس نیز کشته شد. 

به دنبال کشته شدن این شهروند روس، مسکو در هشداری شدید اللحن اعلام کرد که این گونه حملات تبعاتی خطرناک در پی داشته و موجب بروز درگیری های خونین در نقاط مرزی دو کشور می شود. 

"پترو پورشنکو" رئیس جمهور اوکرین، در روز جمعه و پس از کشته شدن 30 نفر از نیروهای ارتش این کشور به دست جدایی طلبان، اعلام کرد که تا انتقام تمامی کشته شدگان را از جدایی طلبان نگیرد عملیات ارتش در شرق اوکراین ادامه خواهد داشت. 

دولت اوکراین و حامیان غربی آن روسیه را متهم به حمایت از جدایی طلبان می کنند و در این راه تا کنون تحریم هایی را نیز علیه مسکو به اجرا گذاشته اند. 

کد N391508

وبگردی