آفتاب
سیدرضا تقوی:

به ائمه جمعه اعلام کردیم که باید به دولت کمک کنیم/دیپلمات‌ها محکم بایستند

به ائمه جمعه اعلام کردیم که باید به دولت کمک کنیم/دیپلمات‌ها محکم بایستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه "ما از دولت حمایت می‌کنیم"، گفت: به ائمه جمعه سراسر کشور اعلام کرده‌ایم که باید دست به دست هم بدهیم و دولت را کمک کنیم؛ چراکه موفقیت دولت موفقیت نظام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شب گذشته در مراسم افطاری کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند، به دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن(ع) در دوران امامت خود روزهای پرماجرا و پرحادثه‌ای را تجربه کرد و با بسیاری از مشکلات روبرو بود. وقتی امامت از حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) رسید جامعه در وضعیت خاصی قرار داشت؛ چراکه جامعه سه جنگ مهم جمل،‌ صفین و نهروان را پشت سر گذاشته بود و ایشان نیز با پیامدهای بسیار زیاد این جنگ‌ها مواجه شده بود.

وی با اشاره به اتفاقات جنگ جمل، اظهار کرد: در این جنگ زمانی که امیرالمؤمنین(ع) به حکومت رسید، تعدادی از افرادی که سوابق بسیار زیاد و مجاهدت‌های بسیاری داشتند به دنبال سهم‌خواهی از حضرت علی (ع) بلند شدند و ادعای پست و مقام کردند. امروز نیز مشاهده می‌کنیم که در دولت‌ها چنانچه افرادی قبل از انتخاب رئیس‌جمهور در ستادهای انتخاباتی وی فعالیت کرده باشند، پس از روی کار آمدنش مدعی پست و مقام می‌شوند و در بسیاری از مواقع نیز این سمت‌ها را کسب می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه "ما از دولت حمایت می‌کنیم"، تصریح کرد:‌ همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ما نیز دولت را حمایت می‌کنیم. به ائمه جمعه سراسر کشور نیز اعلام کرده‌ایم که باید دست به دست هم بدهیم تا دولت را کمک کنیم؛ چراکه موفقیت دولت موفقیت نظام است. ما اعلام می‌کنیم که هرکجا نقصی وجود داشته باشد تذکرات لازم را می‌دهیم و تاکنون مواردی را نیز به دولتی‌ها از جمله معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و آقای نهاوندیان رسانده‌ایم.

تقوی در ادامه صحبت‌های خود به جریان‌هایی که دوران امامت امام حسن(ع) در مخالف با ایشان ایجاد شده بود اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوران گروه‌های بسیاری از جمله معاویه تلاش داشتند با حاشیه‌سازی‌های خود نیروها را سرگرم و معطل کنند و از راه اصلی باز بدارند. امروز نیز ما مشاهده می‌کنیم که در جامعه جهانی چنین جریان‌هایی در حال خودنمایی هستند.

وی اضافه کرد: ما مشاهده می‌کنیم که داعش و بحث اعلام استقلال کردستان عراق از یک سو و جام جهانی فوتبال از سوی دیگر اذهان مردم دنیا را مشغول کرده و موجب شده که موضعی امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد شود تا بر سر مردم بی‌گناه غزه آتش بریزند. در مسائل داخلی نیز مشاهده می‌کنیم که حاشیه‌سازی‌های بسیاری از جمله بحث حضور زنان در میادین ورزشی که توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شود باعث در حاشیه رفتن مسائل اصلی و ضروری کشور می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه "حاشیه‌سازی کار اصلی معاویه بود"، به جریان خوارج اشاره کرد و گفت: این گروه افرادی کج‌فکر و با ایمان سطحی بودند که رو در روی امام حسن مجتبی ایستادند و معاویه نیز توانست به خوبی از این گروه استفاده کند. اکنون نیز ما مشاهده می‌کنیم که سازمان‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از تکفیری‌ها و داعشی‌ها استفاده می‌کنیم و این گروه‌ها نیز مردم را به جرم شیعه بودن یا مسلمان بودن کشتار می‌کنند.

تقوی بر لزوم اطاعت مردم از امام امت اشاره کرد و گفت: ما در تاریخ اسلام نیز مشاهده کردیم که اگر مردم همراه امام امت، خالصانه در صحنه نباشند، شخصیتی همچون امیرالمومنین (ع) 25 سال خانه‌نشین می‌شود و بر انسانی همچون امام حسن مجتبی (ع) صلح تحمیل می‌شود. ما باید از تاریخ اسلام درس بگیریم که چنانچه می‌خواهیم کرامت و فضیلت‌های جوشیده از خون شهیدانمان حفظ شود، باید مطیع امام و رهبری خود باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای عضو 1+5، خاطرنشان کرد: امروز دیپلمات‌های ما باید در صحنه مذاکرات محکم بایستند، چراکه یک ملت پشت سرشان محکم ایستاده است و از این به بعد نیز خواهد ایستاد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا تقوی به برگزاری جلسات شورای همگرایی اصولگرایان نیز اشاره کرد و گفت:‌ پس از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که نیروهای حزب‌اللهی سرخورده شدند، ما مشورت‌هایی با آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی انجام دادیم و پرچمی با عنوان پرچم همگرایی اصولگرایان را علم کردیم.

وی اضافه کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نیروهای مؤمن، متدین و انقلابی نباید منزوی شوند، ما از قبل نیروهای مؤمن را جمع کردیم تا در صحنه‌ها آنها را بانشاط نگه داریم؛ چراکه اگر بخواهیم در آینده در جامعه تأثیرگذار باشیم راهی جز همگرایی، وفاق و وحدت نداریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همچنین با تأکید بر اینکه "باید سلایق را کنار بگذاریم و به اصول چنگ بزنیم"، اظهار کرد: ما مقلدان رهبری را کنار یکدیگر جمع کرده‌ایم و اعلام می‌کنیم ضمن احترام به همه احزاب اصولگرا، با هیچ گروهی نبسته‌ایم و تنها شاخصمان مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

تقوی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات شورای همگرایی اصولگرایان اظهار کرد: در این جلسات حدود 70درصد اصولگرایان حضو پیدا می‌کنند. 30 درصد دیگر نیز به دلیل طرح یک‌سری شروط برای حضور در این جلسات هفتگی حضور پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N391234

وبگردی