آفتاب

هشدار بان کی مون نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه

هشدار بان کی مون نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه

تهران- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که درگیری های داخل و حوالی نوار غزه وخیم تر شده است و حمله زمینی تل آویو بدون تردید شمار تلفات را افزایش و درد و رنج غیرنظامیان در این منطقه را بیشتر می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل متحد، بان کی مون در بیانیه ای که شامگاه یکشنبه منتشر شد درخواست خود را برای پایان دادن به درگیری هایی که به گفته او تبعات بسیار جدی برای غیرنظامیان در بر دارد تکرار کرد و نسبت به حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه هشدار داد. وی همچنین روز شنبه خواستار آتش بس در نوار غزه شده بود.

در این بیانیه آمده است: دبیر کل سازمان ملل متحد باور ندارد که مناقشه سیاسی جدی و درازمدت بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها با توسل به ابزار نظامی توسط هر یک از طرفین قابل حل است.

بر پایه این گزارش، هزاران نفر از مردم غزه روز گذشته به دلیل هشدار اسرائیل در مورد تشدید حملات هوایی خانه های خود را در ششمین روز از درگیری ها ترک کردند.

بیانیه دبیر کل سازمان ملل متحد می افزاید: شمار تلفات غیرنظامیان فلسطینی بسیار زیاد بوده است و هر حمله زمینی اسرائیل بدون تردید شمار تلفات را افزایش داده و درد و رنج غیرنظامیان را بسیار بیشتر می کند. دبیر کل در قبال فلسطینی هایی که به ویژه در نوار غزه ساکن هستند احساس مسئولیت می کند، این فلسطینی ها از احساس آزادی و احترامی که لیاقت آن را دارند از مدت ها قبل محروم شده اند.

همچنین در بیانیه آمده است: بان کی مون با هر دو طرف درگیر مشغول رایزنی برای کاستن از شدت خشونت و تنش هاست. وی باور دارد به نفع هر دو طرف است که گام های تنش زای شدید را با تدابیر فوری جایگزین کنند که به پایان درگیری ها می انجامد، این روند از تشدید تلفات و خطرهای بیشتر در برابر صلح و امنیت منطقه ای می کاهد. وی از هر دو طرف می خواهد در این مسیر حرکت کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه گذشته در عملیات نظامی خود که آن را ˈصخره پایدارˈ نامیده، اقدام به حملات پیاپی به مناطق مختلف غزه کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین صبح دوشنبه اعلام کرد که تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه 172 فلسطینی شهید و 1267 نفر دیگر زخمی شده اند.

اروپام** 9157** 1337
کد N391230

وبگردی