آفتاب

مورینیو: نباید مسی را سرزنش کنیم

مورینیو: نباید مسی را سرزنش کنیم

سرمربی چلسی معتقد است که نباید لیونل مسی را بعد از شکست تیم ملی فوتبال آرژانتین برابر آلمان سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 برزیل با یک گل برابر آلمان تن به شکست داد و نتوانست آرژانتین را پس از 28 سال صاحب جام قهرمانی کند.

ناتوانی آرژانتین در دیدار برابر آلمان باعث شده است تا قبل از هر چیز انگشت اتهام به سوی لیونل مسی کاپیتان این تیم نشانه رود، اما ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی معتقد است که نباید مسی را سرزنش کرد.

او گفت: آیا باید مسی را مقصر اصلی شکست آرژانتین بدانیم؟ نه اصلا، من به چنین چیزی اعتقاد ندارم. مسی در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش گذاشت هر چند از روزهای اوج خود به دور بود. وقتی یک بازیکن بزرگ پیروز می شود طبیعی است که به او احترام بگذاریم، اما به هنگام شکست باید احترام بیشتری به او گذاشت که این اصلا آسان نیست.

مورینیو ادامه داد: مسی نام خود را در تاریخ ثبت کرده است. او بازیکن بزرگی است و افتخارات زیادی به دست آورده است. برای این که مسی را بازیکنی بزرگ و تاریخ ساز لقب دهیم نیاز به قهرمانی او در جام جهانی نیست. مسی نشان داده است که بازیکن بزرگی است و برای اثبات خود نیازی به قهرمانی در جام جهانی ندارد. درباره مقایسه او با مارادونا و پله هم باید بگویم که من چنین مقایسه ای را دوست ندارم. مارادونا همواره مارادونا باقی خواهد ماند همچنان که پله هم پله باقی خواهد ماند. من اصلا نمی خواهم بازیکنان نسل های مختلف را با هم مقایسه کنم.

تک گل تیم ملی فوتبال آلمان را ماریو گوتسه روی پاس زیبا و دیدنی شورله به ثمر رساند. مورینیو از این که بازیکن تیمش روی صحنه گل تاثیرگذار بوده است بسیار خوشحال است: می توانم بگویم که شورله قهرمان جهان شد چرا که با پاس زیبای خود پایه گذار تک گل آلمان شد. خانواده چلسی به شورله افتخار می کند.

سابه‌یا سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین در نیمه دوم دست به تعویض عجیبی زد و لاوتزی را که یکی از بهترین بازیکنان آرژانتین بود تعویض کرد و به جای او سرخیو آگرو را به میدان فرستاد. مورینیو هم نسبت به این تعویض اظهار شگفتی و تعجب کرد. او گفت: می خواهم بدانم که چرا سابه‌یا لاوتزی را تعویض کرد. او یکی از بهترین بازیکنان آرژانتین بود و بعد از آن که از زمین بیرون رفت آرژانتین توازن و تعادل خود را در خط حمله از دست داد. مسی دیگر نمی توانست به راحتی در فضاها حرکت کند و خط حمله آرژانتین عملا از کار افتاد. نمی دانم چرا سرمربی آرژانتین چنین تصمیمی گرفت. باید از او در این باره سوال شود.

سرمربی پرتغالی چلسی در پایان درباره مهم‌ترین لحظات جام جهانی، گفت: بدون شک شکست هفت بر یک برزیل برابر آلمان مهم ترین لحظه جام بود. مردم هیچگاه چنین شکستی را فراموش نخواهند کرد و این بازی برای مدت‌ها در اذهان فوتبال دوستان باقی خواهد ماند. گل گوتسه در فینال هم از مهم‌ترین لحظات جام جهانی بود. همچنین می‌توان از پیروزی کاستاریکا برابر ایتالیا و اروگوئه هم به عنوان لحظات مهم جام جهانی یاد کرد، چرا که کسی انتظار درخشش کاستاریکا را نداشت. اما این تیم توانست از گروه مرگ به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کند تا نشان دهد که چه تیم خوبی است. گاز گرفتن سوآرس هم از لحظات بد جام جهانی بود.

انتهای پیام

کد N391125

وبگردی