آفتاب

از شب‌های قدر غافل نشویم

از شب‌های قدر غافل نشویم

‌امام جمعه قصرشیرین شب‌های قدر را شب تعیین قضا و قدر یک ساله انسان‌ها دانست و بر لزوم توجه به این شب‌ها تاکید کرد.

‌امام جمعه قصرشیرین شب‌های قدر را شب تعیین قضا و قدر یک ساله انسان‌ها دانست و بر لزوم توجه به این شب‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به آیات و روایات موجود در خصوص اهمیت شب‌های قدر گفت: عظمت این سه شب از ماه مبارک رمضان نزد خداوند تبارک و تعالی تا جایی است که خداوند در سوره‌ای از قرآن کریم هر شب آن را برتر از هزار ماه دانسته است.

امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه در این شب‌ها تمام ملائکه و فرشتگان مقرب خداوند به زمین می‌آیند، شب‌های قدر را شب تعیین قضا و قدر یک ساله انسان‌ها دانست و گفت: این مسئله لزوم توجه به این شب‌ها را نشان می‌دهد.

ملکی با تاکید بر واسع بودن رحمت خداوند در این شب‌ها بر همه بندگانش و حتی گناهکاران، از مردم خواست تا حداکثر استفاده را از برکات معنوی این شب‌های بزرگ داشته باشند.

امام جمعه قصرشیرین با تاکید بر اهمیت حضور در مساجد در این شب‌های عظیم، گفت: شاید حضور در مساجد در شب‌های قدر بهانه‌ای باشد برای برآورده شدن حاجات دنیوی و اخروی افراد و چه بهتر که افراد از این کار غفلت نکنند.

ملکی با تاکید بر اهمیت احیای شب‌های قدر، خواندن قرآن و تفسیر آن، نماز خواندن، خواندن دعاهای مخصوص این شب‌ها، ذکر گفتن، توسل به ائمه و قرآن سر گذاشتن و سایر اعمال مستحبی که در مفاتیح الجنان و کتب دیگر به آن‌ها اشاره شده را از جمله اعمالی دانست که می‌تواند بندگان را در این ایام به خدا نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام

کد N391080

وبگردی