آفتاب

تماس تلفنی رئیس‌جمهور تونس با خالد مشعل

تماس تلفنی رئیس‌جمهور تونس با خالد مشعل

رئیس‌جمهور تونس طی تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به بررسی آخرین تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و راه‌های حمایت از ملت فلسطین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصف مرزوقی، رئیس‌جمهور تونس در تماس تلفنی با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) مراتب همبستگی و حمایت دولت و ملت تونس با ملت فلسطین در این مرحله حساس را که در معرض تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، ابراز داشت و از شهادت و زخمی شدن شهروندان بی‌پناه فلسطینی و تخریب گسترده نوار غزه اظهار تاسف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مرزوقی همچنین از تماس خود با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و درخواست از وی برای توقف هر چه سریع‌تر جنگ در غزه خبر داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این تماس تلفنی به تشریح اوضاع نوار غزه پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی آغازگر این جنگ بوده است و در شرایطی که ملت و مقاومت فلسطین پایداری و ایستادگی بی‌نظیری از خود نشان داده است، تمامی طرف‌ها باید دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای لغو محاصره غزه و پایان دادن به ظلم و تجاوزات ارتش عبری علیه نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

مشعل همچنین تصریح کرد که این مساله هرگز درست نیست که ملت فلسطین بر سر دو راهی کشته شدن در جریان تجاوز بی‌رحمانه و یا از طریق محاصره مخیر شود.

انتهای پیام

کد N390808

وبگردی