آفتاب
دیدار طولانی وزیران خارجه ایران و آمریکا

ظریف: سعی کردیم راه‌حل مبتکرانه برای رفع موانع پیدا کنیم

ظریف: سعی کردیم راه‌حل مبتکرانه برای رفع موانع پیدا کنیم

وزیر خارجه کشورمان گفت: با حضور وزیران خارجه 4 کشور غربی (آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) در وین سعی کردیم راه‌حل مبتکرانه و قابل توجه برای حل و رفع موانع پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پایان روز کاری یازدهمین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: عصر امروز یک‌شنبه با همه اعضای گروه 1+5 دیدار داشتم و با وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار طولانی داشتم.

او گفت: با حضور وزیران خارجه ما سعی کردیم راه‌حل مبتکرانه و قابل توجه برای حل و رفع موانع را پیدا کنیم.

ظریف تاکید کرد که هدف ما ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و پرداختن به همه نگرانی‌هاست.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: در آخرین ملاقات ما سعی کردیم راه‌های جدیدی را در نظر بگیریم اما ما هنوز نتوانسته‌ایم به یک توافق دست پیدا کنیم. ما مباحث خیلی خوبی داشتیم و من احساس می کنم همه طرف‌ها علاقه‌مند به دنبال کردن راه‌های جدید هستند.

ظریف گفت: گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت و حضور وزیران خارجه بخشی از کار است.

وی ادامه داد: آقای کری فردا دوشنبه می‌ماند (در وین) و گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت اما هیات‌های دیگر در سطح مدیران سیاسی به بحث‌ها ادامه می‌دهند.

رییس هیات مذاکره کننده ایران با بیان این که ما یک هفته سنگین کاری را پیش‌رو داریم افزود: من باور دارم اگر با همدیگر فکر کنیم به جای این که خطوط قرمز را نشان دهیم، ما می‌توانیم به یک نتیجه برسیم.

انتهای پیام

کد N390730

وبگردی