آفتاب

ارتقای کیفیت مهم‌ترین عامل دست‌یابی به بازارهای خارجی

ارتقای کیفیت مهم‌ترین عامل دست‌یابی به بازارهای خارجی

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: مهم‌ترین عامل برای دست‌یابی به بازارهای خارجی ارتقای کیفیت تولیدات است که نقش به‌سزایی در افزایش صادرات دارد.

سیداحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه‌خوزستان، افزود: از جمله موارد مهم در روان‌سازی صادرات، فعال‌سازی گمرکات مرزی به صورت شبانه روز است. این امر باید به صورت تفاهم‌نامه بین کشور ما و عراق منعقد شود تا گمرکات دو طرف به صورت شبانه روزی کار کنند.

وی افزود: صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی باید علاوه بر ارتقای کیفیت به موارد ذکر شده در قرارداد مانند زمان تحویل کالا توجه کنند.

حسینی تصریح‌ کرد: تحویل به موقع کالا بر اساس قرارداد در تداوم صادرات با طرف مقابل و تمدید قرارداد از سوی آن، تاثیر مثبتی خواهد داشت. متاسفانه در کشور ما برخی از تولیدکنندگان به محض جذب مشتری کیفیت کالاهای خود را کاهش و در کوتاه‌مدت مشتری را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: ‌روان‌سازی صادرات از مواردی است که در ارزآوری نقش بسیار مهمی دارد و به همین علت در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌دنبال روان‌سازی صادرات در مرزهای شلمچه و چزابه هستیم.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر اظهارکرد: ترکیه تهدید بزرگی در دست‌یابی به بازار عراق برای ماست؛ بنابراین باید در جهت دست‌یابی به این بازار اقدامات و همکاری‌های لازم از سوی سازمان‌های مربوط انجام شود.

انتهای پیام

کد N390672

وبگردی