آفتاب

کمیسیون امنیت ملی خواستار اقدام عملی دستگاه دیپلماسی درقبال کشتار فلسطینیان

کمیسیون امنیت ملی خواستار اقدام عملی دستگاه دیپلماسی درقبال کشتار فلسطینیان

نقوی حسینی گفت: بروجردی رئیس کمیسیون در ابتدای جلسه امروز ضمن ابراز تأسف و تأثر از جنایات و تجاوزگری های رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و نوار غزه در ماه مبارک رمضان این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم اشغالگر قدس و کشتار بی‌رحمانه مردم بی پناه و بی‌گناه فلسطین و غزه، خواهان اقدام عملی دستگاه دیپلماسی و دیپلماسی پارلمانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه شد.

به گفته نقوی حسینی، در این جلسه قرار شد رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه‌هایی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای اسلامی ارسال و از آنها درخواست اقدامات مشترک در مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس نماید . در این جلسه آقایان کامران و آقامحمدی جهت معرفی به صحن علنی به عنوان ناظر در هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارشناسان دولت انتخاب شدند.

صحن علنی مطابق آیین نامه یک نفر از بین آنها را انتخاب خواهد کرد. مجلس شورای اسلامی عضو ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت دارد. نوذر شفیعی قبل ً‌در صحن علنی انتخاب شده است.

همچنین در این جلسه، جهانگیرزاده به عنوان نماینده تام الاختیار کمیسیون جهت شرکت در ستاد مرکزی پژوهش‌ها با هدف اجرایی نمودن بندهای سیاست های کلی جمعیت اسلامی از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در ادامه جلسه، نوذر شفیعی گزارش جامعی از جلسه هماهنگی برگزاری نشست خبری 2 ارائه کرد. دراین جلسه که کلیه دستگاههای ذی ربط حضور داشتند، بر اجرای نشست و برنامه‌های محتوایی تاکید شد.

همچنین در این جلسه چهار نفر از اعضای کمیسیون برای معرفی بر صحن علنی مجلس با هدف انتخاب دو نفر از بین آنان به عنوان عضو دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین المللی فلسطین انتخاب شدند که عبارتند از: وحید احمدی، آصفری، حیدرپور و جوکار.

در ادامه جلسه ، کریمیان و فتح الله حسینی نمایندگان مریوان و قصر شیرین و گیلان غرب گزارشی از شرایط نگران کننده محدودیت‌های ایجاد شده نقل و انتقال سوخت در مرزهای غرب کشور ارائه کردند و هزاران راننده و کارگری که در بازار قصر شیرین و مریوان با بیکاری روبرو شدند اظهار نگرانی کردند و خواهان دخالت کمیسیون و حل مشکلات شدند.

انتهای پیام

کد N390465

وبگردی