آفتاب
بروجردی در دیدار خداحافظی سفیر ایتالیا :

تروریست ها در عراق همانند سوریه شکست می خورند

تروریست ها در عراق همانند سوریه شکست می خورند

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر لزوم حرکت جمعی برای نابودی تروریسم در منطقه تأکید کرد و گفت: تروریست ها در عراق همانند سوریه شکست می خورند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در ایران در پایان دوره ماموریتش در کشورمان با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با قدردانی از تلاش های سفیر ایتالیا در طول دوران ماموریتش در تهران، گفت: ظرفیت های خوبی برای گسترش مناسبات دوستانه فیمابین وجود دارد، که باید از تمامی آنها بهره گرفت و امیدوارم مسئولیت جدید شما در وزارت خارجه ایتالیا پشتوانه خوبی برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور باشد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، افزود: اعتماد در دستیابی به توافق جامع نقش مهمی دارد که باید روی میز مذاکره قرار گیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع عراق، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق برپایه حفظ تمامیت ارضی این کشور، ایجاد تفاهم میان همه قومیت ها و گروه ها و مقابله با تروریسم قرار دارد.

بروجردی در ادامه با تاکید بر لزوم حرکت جمعی برای نابودی تروریسم در منطقه، گفت: تروریست ها و حامیانشان همانطور که در سوریه شکست خوردند در عراق نیز راه به جایی نخواهند برد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه گفت: جامعه جهانی نباید در برابر هولوکاست واقعی که از سوی این رژیم غاصب بر مردم مظلوم فلسطین اعمال می شود سکوت کند.

بروجردی در پایان این دیدار نسبت به تداوم روند رو به رشد همکاری های دو کشور در آینده ابراز امیدواری کرد.

لوکا جانسانتی سفیر ایتالیا در تهران نیز در ادامه همین دیدار با رو به رشد خواندن همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف گفت: ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تداوم ارتباطات دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی نقش مهمی در گسترش مناسبات فیمابین دارد.

وی در ادامه با قدردانی از کمک های مجلس شورای اسلامی در تسهیل روند توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور افزود: مجالس دو کشور در برطرف نمودن موانع گسترش همکاری ها نقش بسزایی دارند.

سفیر ایتالیا که کشورش از اول ماه میلادی جاری ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در اختیار گرفته است در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر در غزه گفت: وضعیت غزه موجب نگرانی کشورهای اروپایی است و وزیر خارجه ایتالیا در تلاش برای برقراری آتش بس به منطقه سفر کرده است.

سفیر ایتالیا در تهران در پایان این دیدار با اشاره به دعوت رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا از همتای ایرانی اش، نسبت به انجام سفر بروجردی به این کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

سیام*9121 **1449
کد N390436

وبگردی