آفتاب

12 شهید در هفتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه

12 شهید در هفتمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه

از بامداد امروز (یکشنبه) که هفتمین روز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی است، 12 فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن به شهادت رسید و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: شهرهای غزه از ساعات‌ اولیه امروز آماج حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار داشتند که در این حملات خانه‌های شهروندان، نهادهای مدنی، مساجد و زیرساخت‌ها هدف قرار گرفتند.

منابع پزشکی اعلام کردند، در جریان حمله به اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه یک زن به شهادت رسید و سه زن دیگر زخمی شدند. همچنین در حملاتی که خانه‌ای در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داده بود، یک کودک سه ساله به شهادت رسید و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند. در عین حال، دو زن مسن بر اثر جراحت‌های حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه در روز شنبه، به شهادت رسیدند.

در رفح نیز یک جوان بر اثر شدت جراحت‌هایی که در جریان حملات پی در پی رژیم صهیونیستی برداشته بود، به شهادت رسید.

یک جوان دیگر 22 ساله بر اثر شدت جراحت‌ها در حمله رژیم صهیونیستی به شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه شهید شد. یک تن دیگر نیز در دومین حمله به این شهر به شهادت رسید. یک تن دیگر نیز بامداد امروز در حمله به خانه‌ای در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه، شهید شد. شبکه المیادین نیز از به شهادت رسیدن یک فلسطینی دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به بیت حانون خبر داد. بدین ترتیب آمار شهدای فلسطین به 166 شهید و 1120 مجروح افزایش یافته است.

در همین حال روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد، رژیم صهیونیستی درصدد است عملیات هوایی را ظرف دو یا سه روز آینده ادامه دهد تا کابینه این رژیم در خصوص عملیات زمینی تصمیم‌گیری کند.

این روزنامه با اذعان به توانایی‌های حماس نوشت، قدرت حماس از زمان عملیات "ستون ابر" اسرائیل علیه حماس 20 برابر شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسرائیل علیه غزه 1320 حمله هوایی انجام داده است.

از سوی دیگر گردان‌های مقاومت در پاسخ به این تجاوزهای صهیونیست‌ها، به سمت اراضی اشغالی موشک شلیک کرده و هول و وحشت را در دل صهیونیست‌ها انداختند. رسانه‌ها از اصابت سه موشک به منطقه مرحفیم خبر دادند. گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس چهار موشک گراد و چهار موشک قسام به عسقلان شلیک کردند. گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز با 48 موشک 107 کیسوفیم، بئیری، رعیم، حولیت و مفتاحیم را هدف قرار دادند.

رسانه‌های عبری زبان نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در منطقه حوف اشکلون، عسقلان ساحل عسقلان و بئر طوبیا خبر دادند.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی مراسم دفن سربازان اسرائیلی را که در حملات به نوار غزه کشته شده بودند، در شرق قدس برگزار کردند.

از سوی دیگر یدیعوت آحارنوت گزارش داد، تل‌آویو برای آتش‌بس این شرط را گذاشته است که موشک‌های میان برد و دوربرد در غزه ساخته نشود.

از سوی دیگر لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) گفت: برقراری آتش‌بس در نوار غزه و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و خصومت‌ها میان اسرائیل و فلسطین یکی از اولویت‌های اصلی فرانسه است. درباره غزه و اسرائیل می‌توانم بگویم که آتش‌بس اولویت دارد اما در شرایطی که تنش‌ها و خطرها هر لحظه بیشتر می‌شود،‌ فرانسه از طرفین می‌خواهد که به آتش‌بس 2012 پایبند باشند.

انتهای پیام

کد N390384

وبگردی