آفتاب

آتش سوزی های مهیب در حومه آتن اهالی این شهر را به وحشت انداخت

آتش سوزی های مهیب در حومه آتن اهالی این شهر را به وحشت انداخت

آتن- ایرنا- آتش سوزهای مهیبی که از شب گذشته در چند نقطه در اطراف شهر آتن پایتخت یونان به وقوع پیوست، مسوولان این شهر را نگران و سبب وحشت و اضطراب شهروندان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از آتن، بر اثر آتش سوزهای مهیب که شب گذشته در چند نقطه حومه شهر آتن پایتخت یونان رخ داد، 2 منزل مسکونی را به خاکستر تبدیل کرد و سبب نگرانی و اضطراب شهروندان این مناطق شد.

مسوولان آتش نشانی گزارش دادند: آتش سوزی که در منطقه ˈ کرتییایˈ آتن رخ داد و همچنان با شدت کمتری ادامه دارد، به برخی منازل مسکونی سرایت کرده و ساکنین این خانه ها را به وحشت انداخته است.

اداره آتش نشانی شهر آتن اعلام کرد که 115 مامور آتش نشان با 46 خودرو به همراه 56 نفر از نیروهای ویژه آتش نشان با 4 فروند هواپیما و 6 فروند بالگرد ویژه اطفای حریق بلافاصله برای مهار و خاموش کردن آتش وارد عمل شدند.

براساس این گزارش، این نیروها گرچه توانستند مانع گسترش این آتش سوزی شوند، ولی بر اثر شدت آتش سوزی 2 منزل مسکونی به طور کلی در آتش سوخت و به تعداد زیادی از منازل نیز خسارت های جدی وارد آمد.

اداره آتش نشانی شهر آتن در گزارش خود افزود: نیروهای آتش نشان تا صبح روز یکشنبه برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی تلاش می کردند و درنهایت توانستند، ظهر روز یکشنبه از پیشروی و گسترش آن تا حدودی جلوگیری کنند.

همزمان با این آتش سوزی، آتش سوزهای دیگری در منطقه ˈ سکاˈ در حومه شهر آتن، در منطقه ˈ لاکازیاˈ، منطقه ˈ الوریˈ و نیز مناطق دیگری در حومه پایتخت یونان به طور همزمان رخ دادکه خسارت های قابل ملاحظه ای به این مناطق وارد آمد.

در این مناطق نیز نیروی های آتش نشان با 10 فروند هواپیما، 12 فروند بالگرد ویژه اطفای حریق و 60 خودروی مجهز برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی ها به طور همزمان تلاش می کردند.

ˈنیکوس چونگاسˈ سخنگوی سازمان آتش نشانی آتن در این باره گفت: به علت تغییر مستمر جهت وزش باد، کار مهار و خاموش کردن این آتش سوزی ها بسیار سخت است، از این رو تمام نیروهای آتش نشانی شهر آتن در حال آماده باش بسر می برند.

وی درباره خسارات وارده بر اثر این آتش سوزی ها در حومه شهر آتن گفت: تاکنون میزان کلی خسارات وارده مشخص و برآورد نشده، اما متاسفانه 2 منزل مسکونی به طور کلی نابود شده و به تعداد زیادی از منازل مسکونی و هزاران هکتار از جنگل ها، مزارع و زمین های کشاورزی خسارت های زیادی وارد آمده و محصولات زیادی طمعه حریق و از بین رفته اند.

علت این آتش سوزی ها تاکنون از سوی مسوولان شهری اعلام نشده و هنوز عامل یا عاملان احتمالی این حوادث مشخص نشده اند.

همه ساله با شروع فصل تابستان، جنگل های یونان دچار حریق می شود و بر اثر این آتش سوزی ها اراضی گسترده ای از جنگل ها و مراتع زیبای این کشور به خاکستر تبدیل می شود.

اروپام**2170**1144 **1010
کد N390364

وبگردی