آفتاب

کمیته‌ی علمی تزئینات معماری در یزد تشکیل شد

کمیته‌ی علمی تزئینات معماری در یزد تشکیل شد

کمیته‌ی علمی تزئینات معماری بمنظور حفظ و نگهداری هرچه بهتر تزئینات معماری در ابنیه‌ی باشکوه تاریخی استان در یزد شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ی یزد، «محسن ذاکری‎‎نیا» معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه‌ی این کمیته با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، اساتید حوزه‌ی مرمت از تهران و اصفهان و کارشناسان مرمت آثار اداره‌کل میراث فرهنگی استان، از پایه‎ریزی برای تداوم تشکیل چنین جلساتی خبر داد.

وی گفت: مقرر است که ضمن تشکیل کمیته‌ی دائمی مرمت تزئینات ابنیه در یزد، برای افزایش سطح کیفی کار، از تجارب اجرایی و توان علمی فعالان این حوزه در دیگر نقاط کشور نیز استفاده شود.

ذاکری‎نیا افزود: تهیه‌ی طرح‎های راهبردی برای مرمت تزئینات این بناها و برنامه‎ریزی‎های کوتاه مدت و بلند مدت در این مسیر از مهم‌ترین وظایف کمیته‌ی مزبور است و امید می‌رود که با دقت نظر و حساسیت بیشتر در این زمینه، تزئینات نفیس معماری که از قرون اولیه اسلامی تاکنون برای ما به یادگار مانده است، به نحو احسن مرمت و حفاظت شوند.

براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این نخستین جلسه‌ی کمیته‌ی علمی تزئینات معماری یزد ضمن بازدید از آثار و شواهد تزئینی در معماری مدرسه ضیائیه و بقاع سید رکن الدین، سید شمس الدین، دوازده امام و ستی فاطمه، بر اهمیت نگهداری و حفاظت از این تزئینات کم‎نظیر تأکید و راهکارهای اجرایی این امر را بررسی کردند.

انتهای پیام

کد N390353

وبگردی