آفتاب
نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

اجازه ندهیم عده ای قلیل با آبروی نظام بازی کنند

اجازه ندهیم عده ای قلیل با آبروی نظام بازی کنند

تهران – ایرنا - نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه ندهیم عده ای قلیل و سودجوی خودمحور و مفسد، با آبروی این نظام که حاصل خون های شهیدان و مجاهدت های انقلابیون فداکار و مسلمان است، بازی کنند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، «غلامرضا نوری» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: همکاران عزیزم شما بزرگواران بیشتر از همه محل رجوع مردم هستید. آیا به نظر شما این مردم سزاوار این هستند که برای انجام هر کار اداری خود حتما باید مراجعه ای خارج از روال اداری و امور مربوطه داشته باشند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: این نگرانی ها از کجا ناشی می شود که حتی برای انجام یک عمل جراحی پزشکی ساده هم تقاضای سفارش از ما برای پزشک معالج را دارند؛ البته پزشک براساس قسم نامه ای که خورده و براساس تعهدات خود عمل خواهد کرد و روی آن بحثی نداریم، بلکه سخن من روی نکته ای است که این نگرانی را در ذهن مراجعه کننده ایجاد کرده است. ریشه آن چیست؟ چرا اغلب دنبال آشنا و سفارش یا توصیه می گردند؟ ریشه این تفکر از کجا ناشی می شود؟

وی ادامه داد: مگر به غیر از این است که تبعیض ها و برخوردهای چند گانه و یا به اصطلاح پارتی بازی ها و آشنا بازی ها، دستورالعمل هایی که تفسیر آنها دامنه بسیاری دارد، اعمال سلیقه های شخصی به اعضا و عدم نظارت کامل بر سیستم دیوانی کشور که همگی دست در دست هم می دهند و معضلی به نام فساد را در سیستم اداری و اقتصادی کشور به وجود می آورند.

نوری یادآور شد: این ایرادات و اشکالات در حقیقت همان منکرات برخی کارگزاران دیوانی کشور هستند که سالهاست نهادینه شده است و بازتاب و تکرار این اعمال را در جامعه برخی مردم توسط منکرات اجتماعی در مجامع عمومی مشاهده می کنیم.

نماینده مردم بستان آباد افزود: حال سوال اینجاست چرا عزم و اراده جدی برای مبارزه با این مفاسد اقتصادی و اداری وجود ندارد؟ چرا باید اجازه دهیم عده ای قلیل و سودجوی خودمحور و مفسد با آبروی این نظام که حاصل خون های شهیدان و مجاهدت های انقلابیون فداکار و مسلمان است بازی کنند.

وی گفت: روی سخن من با قوه قضاییه است؛ اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های انجام یافته از ریاست قوه قضاییه می خواهم که برخورد با ریشه های اصلی مفاسد اقتصادی، اداری و اجتماعی را به طور جدی و مؤثر و بدون هیچ ملاحظه ای پیگیری کنند.

نوری یادآور شد: مطمئن باشید اگر ما حدود الهی را اجرا کنیم نصرت الهی هم شامل حالمان خواهد شد و یقین بدانیم که به لحاظ ارزشی بودن حکومت ما، اگر با ریشه های فساد در زمینه های مختلف اقتصادی و اداری مبارزه و برخورد اثر بخش نداشته باشیم توفیق در عرصه های دیگر همچون مبارزه با مفاسد اجتماعی و ناهنجاری های فرهنگی موجود در جامعه، برقراری عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی و اجرای سیاست های مقاومتی و همچنین دستیابی به برنامه های عمرانی چشم انداز توسعه بیست ساله برایمان سخت تر خواهد شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس ادامه داد: مردم ایران اسلامی شاکر نعمت امنیتی هستند که به ویژه در ایام اخیر به دلیل شیوع ناامنی های گسترده در اطراف کشور ما، بیشتر و بیشتر از همیشه محسوس و ملموس است.

وی افزود: ما قدردان همه عواملی هستیم که این امنیت را برای کشورمان فراهم می سازند یقینا دفاع از مسلمان مظلوم در عراق، سوریه و فلسطین به ویژه در روز قدس نمادی از شکرگزاری ما به دلیل این نعمت الهی خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تشکر و خداقوت به وزیر امور خارجه بابت روزهای پرکار و حساس در پایش و مدیریت مسائل مهم خاورمیانه و مذاکرات هسته ای گفت: از ایشان می خواهم برای استفاده از همه ظرفیت ایرانیان و توسعه همه جانبه کشور در عرصه های مختلف و برای جلوگیری از گسست فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط، تمهیدات و تسهیلات لازم برای تردد آسان تر ایرانیان خارج از کشور را فراهم کند.

نوری همچنین از سفر حمید چیت چیان وزیر نیرو به شهرستان بستان آباد و بررسی مشکلات این شهرستان قدردانی کرد.

نماینده مردم بستان آباد از رییس جمهوری نیز برای کنترل سیاست های مالی و نیز طرح احیای دریاچه ارومیه قدردانی کرد و خواستار صدور دستور تخصیص اعتبارات عمرانی به ویژه برای مناطق سردسیر که فصل کاری آنها رو به پایان است و نیز تبدیل بستان آباد به منطقه ویژه شد.

سیام**1058**1572
کد N390149

وبگردی