آفتاب
خانجانی در گفت‌وگو با ایلنا:

درخواست برای ممنوع‌البیانی خاتمی دهنکجی به جامعه است

درخواست برای ممنوع‌البیانی خاتمی دهنکجی به جامعه است

ممکن است بخشی از اصولگرایان یا بخش‌هایی از حاکمیت از آقای خاتمی خوششان نیاید و با نظرات‌شان مخالف باشند ولی ایجاد فضای اختناق و ممنوع‌البیان کردن و ممنوع‌التصویر کردن شخصیتی که جزو محبوب‌ترین اشخاص کشور است، یک خطای فاحش محسوب می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازنندگی تاکید کرد: درخواست برای ممنوع‌البیانی و ممنوع‌التصویری خاتمی دهن‌کنجی به بخش عظیمی از جامعه سیاسی-اجتماعی است و نشان می‌دهد این افراد علاقه‌مند به نظام و انقلاب نیستند.

جهانبخش خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص درخواست 9تن از نمایندگان مجلس برای ممنوع‌البیانی و ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی گفت: طرح این مسائل در شرایطی کشور نیاز به آرامش، وحدت و همدلی دارد، به نظرم یک نوع کج‌سلیقگی و بحران‌سازی برای انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه سیدمحمد خاتمی یک چهره ارزشی و اصولگرای واقعی است، اظهار داشت: ممکن است بخشی از اصولگرایان یا بخش‌هایی از حاکمیت از آقای خاتمی خوششان نیاید و با نظرات‌شان مخالف باشند ولی ایجاد فضای اختناق و ممنوع‌البیان کردن و ممنوع‌التصویر کردن شخصیتی که جزو محبوب‌ترین اشخاص کشور است، یک خطای فاحش محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: طراحان این تذکر حتی ابتدایی‌ترین مسائل منافع ملی را نیز متوجه نمی‌شوند که امروز چنین صحبت‌هایی را بیان می‌کنند به طوری که حتی اصولگرایانی چون آقای مطهری و مظفر نیز این صحبت‌ها را ناپخته و غلط می‌دانند که ناشی از حقد و کینه تلقی می‌شود.

خانجانی با بیان اینکه طرح چنین مسائل نشاندهنده این است که طراحان تذکر واقع به حقوق شهروندی نیستند، تصریح کرد: این تذکر نشان می‌دهد که این نمایندگان حداقل‌های حقوق شهروندی مردم برایشان بی‌ارزش و فاقد اهمیت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: طرح این مسائل در شرایطی که آقای خاتمی یک چهره معتبر بین‌المللی و شخصیت محبوب ملی است، یک نوع دهن‌کنجی به بخش عظیمی از جامعه سیاسی اجتماعی است و یک نوع التهاب‌آفرینی است و نشان می‌دهد این افراد علاقه‌مند به نظام و انقلاب نیستند.

کد N389854

وبگردی