آفتاب

اردوغان:مردم ترکیه برای شرکت در انتخابات تعطیلات‌شان را کوتاه کنند

اردوغان:مردم ترکیه برای شرکت در انتخابات تعطیلات‌شان را کوتاه کنند

نخست‌وزیر ترکیه که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز است، از شهروندان کشورش خواسته تا اگر رای دادن در این انتخابات برایشان اهمیت دارد، مسافرت‌های خودشان را کوتاه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری در آنتالیا گفت: از برادران و خواهرانم که برای تعطیلات به آنتالیا آمده‌اند، می‌خواهم تا مسافرت‌ خود را برای شرکت در انتخابات 10 اوت کوتاه کنند. آن‌ها بایستی رای بدهند. فردا، فرزندانتان از شما سوال می‌پرسند. هیچ کس نباید این لحظه تاریخی را از دست بدهد.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری ترکیه 10 اوت برگزار می‌شود و اگر هیچ یک از کاندیداها نتوانند اکثریت آرا را به دست آورد، دو کاندیدایی که رای بیشتری دارند، در دور دوم این انتخابات که 24 اوت 2014 برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

دو رقیب دیگر اردوغان، اکمل الدین احسان اوغلو، نامزد مشترک دو حزب اصلی مخالف مردم جمهوری خواه و جنبش ناسیونالیست و صلاح الدین دمیرتاش، یکی از رهبران حزب مردم دموکراتیک هستند.

اردوغان در این سخنرانی در میان مردم در آنتالیا تاکید کرد که روند صلح کردها در صورت انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور ترکیه بدون تداخل و کشمکش ادامه می‌یابد و افزود: با رئیس جمهوری که توسط مردم انتخاب شده، ترکیه رشد می‌کند، آزادی گسترش می‌یابد و روند صلح پیشرفت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N389810

وبگردی