آفتاب
ششمین دور مذاکرات هسته ای؛

دیدار کری و اشتون در وین/ ظریف و کری بعد از ظهر امروز دیدار دو جانبه دارند

دیدار کری و اشتون در وین/ ظریف و کری بعد از ظهر امروز دیدار دو جانبه دارند

دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وزیران کشورهای 1+5 که در وین حاضر می شوند از بعد از ظهر امروز آغاز خواهد شد .

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر امور خارجه آمریکا که صبح امروز به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین پیوست، قرار است ابتدا با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند.

همچنین جان کری بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار دو جانبه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش دیدارهای سایر وزیران امور خارجه که در وین حاضر می شوند با محمد جواد ظریف و هیأت ایرانی نیز بعد از ظهر امروز خواهد بود.

4 وزیر امور خارجه کشورهای آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و آلمان قرار است از امروز به مذاکرات وین بپیوندند. وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز وارد وین شده است . 

چین در سطح معاون در این دیدارها حاضر خواهد شد . از روز گذشته احتمال حضور لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه که برای همراهی با پوتین در سفر پکن است نیز مطرح شده است .

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان روز گذشته با تاکید براینکه مذاکرات به مرحله ای رسیده است که به حضور وزرای خارجه نیاز است، گفت: بیش از این دیگر نمی توان کار را در سطح معاونان، مدیران و کارشناسان شش کشور در مذاکرات پیش برد و باید تصمیماتی در سطح بالاتری اتخاذ می شد، بنابراین امید ما این است که حضور وزیران مشکل گشایی شود و ما بتوانیم بعداز بازگشت وزرا مذاکرات را دوباره در مسیر بهتر ادامه دهیم تا به سرانجام برسد.

وی افزود: اگر این اتفاق با حضور وزیران نیافتد مفهوم ان این نیست که مذاکرات شکست خورده است، بلکه ما باید در سطح خودمان بیشتر کار کنیم و باز هم بر روی راه حل های دیگر متمرکز شویم تا شاید به سرانجام برسد.

عراقچی تاکید کرد روزهای پیش روی ما بسیار کلیدی و تعیین کننده است .

کد N389685

وبگردی