آفتاب

کارشناسان: سیستم "گنبد آهنین" اسرائیل ناکارآمد است

کارشناسان: سیستم "گنبد آهنین" اسرائیل ناکارآمد است

کارشناسان نظامی بر این باورند که اگرچه گنبد آهنین رژیم صهونیستی طی روزهای گذشته برخی از موشک‌های حماس را رهگیری کرده است اما این سیستم‌های دفاعی در امر مهم منفجر کردن کلاهک موشک‌های شلیک شده ناکام مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحلیل‌گران تاکید کردند: در نتیجه موشک‌های شلیک شده از سوی غزه با مواد انفجاری دست نخورده فرود می‌آید.

اینکه اصابت آن‌ها به تل‌آویو، قدس و سایر شهرهای اسرائیل کشته و زخمی برجای نمی‌گذارد کاملا شانسی است.

نیروهای رژیم صهیونیستی در دهم ژوئیه اعلام کردند که موشک‌های این سیستم 56 راکت شلیک شده از غزه را رهگیری کرده و مانع اصابت آن‌ها به چندین شهر اسرائیل شده است.

اما ریچارد لوید، یک کارشناس تسلیحات می‌گوید: به دلیل اینکه این رهگیری‌ها موجب انفجار کلاهک راکت‌ها نمی‌شود، یک شکست کامل است.

سیستم گنبد آهنین (IRONDOME) سیستمی کوچکتر از سیستم پاتریوت است و موشک‌هایی را که از ده‌ها مایل دورتر پرتاب شده‌اند، هدف می‌گیرد. گنبد آهنین رهگیرهایی به طول 10 فوت و عرض شش اینچ پرتاب می‌کند و از سیستم‌های هدایت شونده و حسگر استفاده می‌کند تا بر روی راکت‌ها متمرکز شود. زمانی که رهگیر گنبد آهنین به راکت شلیک شده نزدیک می‌شود، مجاورت رهگیر را تحریک می‌کند که منفجر شود.

تد پستول از فیزیکدانان دانشگاه MIT و کارشناس سیستم‌های دفاع موشکی نیز بر این باور است که گنبد آهنین در امر خطیر انفجار کلاهک‌ها ناکام مانده است.

انتهای پیام

کد N389430

وبگردی