آفتاب

هشدار آمریکا نسبت به وقوع درگیری‌های گسترده در لیبی

هشدار آمریکا نسبت به وقوع درگیری‌های گسترده در لیبی

ایالات متحده با هشدار نسبت به وقوع درگیری‌های گسترده در لیبی، بر لزوم تشکیل پارلمان جدید بلافاصله پس از انتخابات پارلمانی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خواستار تلاش برای ارایه پیش نویس قانون اساسی جدید لیبی در بحبوحه ناآرامی‌ها و بی‌قانونی‌ها در کشور شد.

وی در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده به شدت نگران خشونت‌های کنونی در لیبی است چرا که این روند باعث گسترش ناآرامی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما بر حمایت‌های خود از انتقال و گذار دموکراتیک لیبی ادامه داده و به ضرورت لزوم ایجاد هرچه سریع‌تر شورای جدید نمایندگان در این کشور تاکید می‌کنیم.

قانون اساسی جدید لیبی یک نقطه عطف پس از 42 سال حکومت دیکتاتوری معمر قذافی است که در سال 2011 کشته شد.

این مقام ارشد دولت واشنگتن افزود: ما بر نقش حیاتی مجمع پیش‌نویس قانون اساسی لیبی در ایجاد کشوری جدید برای لیبیایی‌هایی که در جریان انقلاب کشته شدند، تاکید داریم. تلاش‌ها و اقدامات این مجمع بایستی بدون مداخله یا خشونت باشد.

کمیسیون انتخابات لیبی نتایج 24 حوزه انتخاباتی را به خاطر تقلب در انتخابات پارلمانی در ژوئن سال جاری میلادی،‌ بار دیگر بررسی کرده است و نتایج نهایی این انتخابات قرار است 20 ژوئیه سال جاری میلادی اعلام شود اما تنها برای 184 کرسی.

رای گیری برای 16 کرسی باقی مانده قرار است اواخر 20 ژوئیه انجام شود چرا که رای گیری در بسیاری از حوزه‌ها به خاطر خشونت لغو شد.

انتهای پیام

کد N389376

وبگردی