آفتاب
با حمایت مجمع جهانی اهل بیت (ع)

کتاب «حقوق شخصیه شیعه»به 200 کتابخانه‌ معتبر جهان ارسال شد

کتاب «حقوق شخصیه شیعه»به 200 کتابخانه‌ معتبر جهان ارسال شد

کتاب «حقوق شخصیه شیعه» که با حمایت مجمع جهانی اهل بیت (ع) نگارش شده است، به منظور در دسترس قرار گرفتن محققان و اندیشمندان به 200 کتابخانه‌ی معتبر در 43 کشور جهان ارسال شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجموعه‌ی سه جلدی «حقوق شخصیه شیعه» که توسط سیدعلیرضا نقوی، دانشمند شیعه‌ی پاکستانی تدوین شده است، به بازار اندیشه عرضه شد.

این کتاب حاصل بیش از 35 سال تتبع، تنظیم و تدریس دکتر سید علی رضا نقوی، پژوهشگر 81 ساله است و فتاوای فقهای شیعه از شیخ مفید (ره) تا حضرت امام خمینی (ره) را در بر می‌گیرد که بر اساس گزاره‌های حقوقی تدوین شده است.

نقوی که پیش از این 25 سال مسئولیت مرکز تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌الملل اسلامی اسلام‌آباد را به عهده داشت و در سال 1993 بازنشست شده است، با تدوین این مجموعه، احتمالاً نخستین کسی است که کتاب مرجع جامع‌الاطراف با موضوع فتاوای شیعی را به زبان انگلیسی ارائه کرده است.

پیش از این و در بهار 1391 جلد نخست این مجموعه توسط دانشگاه بین‌الملل اسلامی اسلام‌آباد به چاپ رسید که متأسفانه به خاطر سلطه‌ی تفکر خشک وهابی تألیف باقی مجلدات بر زمین مانده بود؛ اما با حمایت مجمع جهانی اهل بیت (ع) تهران و برخی خیران پاکستانی، 2 جلد بعدی نیز منتشر شد.

هر یک از این مجلدات شامل حدود 750 صفحه است. جلدهای اول تا سوم به موضوعات ازدواج، طلاق و ارث اختصاص دارد. چهارمین و آخرین جلد از این کتاب نیز به زودی منتشر خواهد شد.

تألیفات دکتر سید علیرضا نقوی تاکنون 2 بار در ایران به عنوان کتاب برگزیده شناخته شده‌اند. بار نخست در سال 1346 برای پایان‌نامه‌ی دکتری با عنوان تذکره‌نویسی فارسی در شبه قاره که جایزه‌ی سلطنتی را به دنبال داشت و بار دوم نیز در سال 1391 برای تدوین فرهنگ جامع فارسی اردو انگلیسی که جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای علیرضا نقوی، به دنبال داشت.

همچنین ترجمه‌ی انگلیسی «تحریر الوسیله» نیز از همین نگارنده است که توسط مؤسسه‌ی تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) انتشار یافته است.

انتهای پیام

کد N389361

وبگردی