آفتاب

محجوب: سازمان تامین اجتماعی دیگر نباید حیات خلوت هیچ صاحب قدرتی شود

محجوب: سازمان تامین اجتماعی دیگر نباید حیات خلوت هیچ صاحب قدرتی شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی دیگر حیات خلوت هیچ صاحب قدرتی نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا محجوب در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به ناتوانی مالی برخی افراد در ماه مبارک رمضان، گفت: ای آنهایی که دارید و می‌توانید بخشش کافی نیست و به جلوه فقرا درآیید. گرسنگی بکشید و تشنگی را تجربه کنید تا کارگران و روستاییان و همه افرادی که جز ایمان هیچ ندارند را فراموش نکنید.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در این ماه رمضان درس دیگری از مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را تمرین کرده و استقلال و ایستادگی را همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بیاموزیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به هفته تامین اجتماعی و تبریک آن، تصریح کرد: پاسداری از تامین اجتماعی یعنی اینکه پاسدار حقوق فقرا، کارگران، کشاورزان، کارمندان و بازنشستگان باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: درمان سازمان تامین اجتماعی جزء لاینفک این سازمان است و با هرگونه جدایی و الحاق آن مخالفم و با کسانی که دندان تیز کرده‌ و اعلام می‌کنم بیمارستان‌های ملکی کارگران را در خدمت بیمه شدگان بدانیم و به تعهدات قانونی و تاریخی خود بر اساس قانون توجه کنیم.

محجوب افزود: انتظار داریم قوانینی همچون بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان‌آور و ماده 10 قانون نوسازی صنایع و حقوق متصور برای بیمه شدگان و بیماران هر چه زودتر توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه و عملی شود.

وی همچنین با بیان اینکه تجربه شش مدیرعامل در هشت سال دیگر نباید تکرار شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی نباید حیات خلوت هیچ صاحب قدرتی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با تاکید بر برخورد با تخلفات در این سازمان، بیان کرد: قانون بیمه بیکاری به تصویب نهایی رسیده و ان‌شاءالله گامی در مسیر تکوین تامین اجتماعی باشد.

محجوب در ادامه به سطح معیشت کارگران اشاره کرد و افزود: اگرچه حرکت دولت در مسیر کنترل شتاب تورم است اما باید بدانیم آنهایی که حقوق‌های کمتر می‌گیرند دیگر تاب مقاومت ندارند.

وی در پایان در خصوص خشکی دریاچه ارومیه و بحث متروی اسلامشهر تذکر داد.

انتهای پیام

کد N389307

وبگردی