آفتاب

پیروزی خیالی کره شمالی در جام جهانی مقابل ژاپن، آمریکا و چین!

پیروزی خیالی کره شمالی در جام جهانی مقابل ژاپن، آمریکا و چین!

در یک گزارش جعلی که ظاهرا در یکی از رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر شده، این ادعا مطرح شده است که تیم فوتبال این کشور در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی پیروز شده است و با اینکه تیم کره شمالی اصلا به جام جهانی راه پیدا نکرده بازهم عده‌ای این گزارش را باور کرده‌اند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یاهونیوز، براساس این گزارش خیالی، کره شمالی با پیروزی 7 بر صفر در مقابل ژاپن، 4 بر صفر در مقابل آمریکا و 2 بر صفر در مقابل چین به راحتی مرحله گروهی را سپری کرده و در مرحله حذفی مقابل پرتغال قرار گرفته است!

این گزارش که به صورت یک ویدئو است هم‌چنین تصاویری را از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشان می‌دهد که تصویرش روی یک صفحه نمایش بزرگ در ورزشگاه ریودوژانیرو انداخته شده است!

اگرچه این خبر کاملا بی‌پایه و اساس است اما به نظر نمی‌آید که این مساله برای کره شمالی نیز بی‌پایه و اساس باشد.

براساس گزارش پایگاه اخبار ورزشی "ردیت" صدای گوینده این خبر جعلی با حرکت لب‌هایش مطابقت ندارد، لهجه گوینده خبر نیز کاملا اشتباه است.

اما این حقیقت وجود دارد که اکثر بازی‌های جام جهانی 2014 با 24-35 ساعت تاخیر در کره شمالی پخش شده و تمامی ساکنین این کشور از واقعیت رویدادهای جام جهانی مطلع هستند.

در همین حال شبکه‌های خبری "مترو" و "سی.بی.سی" نیز گمان کرده‌اند یک رسانه‌ رسمی و دولتی کره‌شمالی این گزارش جعلی را منتشر کرده است.

کره شمالی تاکنون تنها دو بار توانسته در سال‌های 1966 و 2010 به جام جهانی راه یابد.

انتهای پیام

کد N389239

وبگردی