آفتاب
شیخ الاسلام:

رایزنی های ایران در حمایت از مردم غزه ادامه دارد/ لاریجانی با مجامع بین المللی رایزنی می کند

رایزنی های ایران در حمایت از مردم غزه ادامه دارد/ لاریجانی با مجامع بین المللی رایزنی می کند

تهران - ایرنا- دبیرکل کمیته بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با محکوم کردن اقدامات ضد بشردوستانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد: رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از غزه ادامه دارد.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس های تلفنی با روسای برخی کشورهای اسلامی مذاکرات و رایزنی هایی را برای حمایت از مردم بی پناه غزه انجام داده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه نیز در رایزنی های خود با جنبش غیرمتعهدها و سازمان همکاری اسلامی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم و حمایت ایران را از مردم فلسطین باردیگر اعلام کرد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در تماس های تلفنی با برخی از روسای کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی رایزنی هایی را برای حمایت از مردم غزه انجام دهد.

دبیر کل کمیته بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید کرد: رایزنی دولت جمهوری اسلامی با مجامع کشورهای اسلامی ادامه می یابد تا تصمیم گیری شود که باید چه اقداماتی برای حمایت از مردم غزه انجام شود.

شیخ الاسلام، اقدامات رژیم صهیونیستی را خلاف قوانین بین المللی دانست و گفت: در حالی که این رژیم اقدام به کشتار مردم بی پناه غزه می کند طبق آمارها بیش از 70 درصد آنان غیرنظامی هستند.

وی ادامه داد: محمود عباس رییس تشکیلات دولت خودگردان فلسطین باید از مجامع بین المللی بخواهد رژیم صهیونیستی به خاطر تجاوزاتش وکشتار مردم غزه محاکمه شود، گرچه شاهد حمایت های غربی ها از اقدامات این رژیم غاصب هستیم.

مشاور بین الملل رییس مجلس تصریح کرد:مطمئنا چنین اقدامات حقوقی محمود عباس برای حمایت از مردم فلسطین بویژِه غزه با ارزش خواهد بود.

براساس آمار منتشر شده از غزه، تعداد کشته های جنایت های رژیم صهیونیستی بر اثر بمباران ها به یکصد تن می رسد که این آمار بیشتر به کودکان و زنان بی سرپناه اختصاص دارد.

سیام(4)9136**1336
کد N389221

وبگردی