آفتاب

حوثی‌ها آماده عقب‌نشینی از شهر عمران/منصور هادی فرماندهان ارتش را برکنار کرد

حوثی‌ها آماده عقب‌نشینی از شهر عمران/منصور هادی فرماندهان ارتش را برکنار کرد

حوثی‌ها در یمن با درخواست شورای امنیت از آن‌ها برای عقب نشینی از شهر عمران در شمال صنعا اعلام کردند که آماده عقب نشینی از شهر عمران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها در سخنانی عنوان داشت: نیروهای ما به محض اینکه گردانی از ارتش در شهر عمران مستقر شود از این شهر عقب نشینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی در خصوص این سازش با وزارت دفاع یمن صورت گرفته است پیش بینی کرد که این گردان از ارتش یمن امروز وارد این شهر شود.

وی تصریح کرد: پس از این گردان، یگان‌های دیگری از ارتش وابسته به وزارت دفاع نیز مستقر خواهند شد.

محمد عبدالسلام گفت: با استقرار ارتش دلیلی برای حضور گروه‌های مسلح در این شهر باقی نمی‌ماند. عمران از تکفیری‌ها پاکسازی شده است.

منظور سخنگوی حوثی‌ها از تکفیری‌ها، اعضای حزب اصلاح یمنی هستند که دشمن اصلی حوثی‌ها به شمار می‌آیند.

پیشتر شورای امنیت با درخواست از حوثی‌ها برای عقب نشینی از عمران مجددا بر حمایت خود از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن و روند سیاسی در این کشور تاکید کرد.

15 کشور عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای تاکید کردند: علیه کسانی که بر سر این روند انتقالی سنگ اندازی کنند تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد.

از سوی دیگر روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع سیاسی و قبیله‌ای در صنعا اعلام کرد که کمیته میانجی‌گری قبیله‌ای میان دولت یمن و حوثی‌ها تشکیل شده است.

منابع خاطرنشان کردند این کمیته از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و قبیله‌ای برجسته در صنعا تشکیل شده است و هدف از آن پایان دادن به درگیری‌ها در استان عمران است.

منابع اعلام کردند که کمیته میانجی طرح اصلی را مطرح ساخته است که مهمترین و برجسته‌ترین آن عقب نشینی حوثی‌ها از شهر عمران و خالی کردن نهادهای دولتی و همچنین بازگرداندن تمامی اموال غارت شده از نهادهای دولتی و تجهیزات نظامی است که از اردوگاه‌های نیروهای ویژه و پلیس نظامی غارت شده است.

از سوی دیگر رئیس جمهوری یمن پس از اینکه دو حمله‌ از سوی اعضای القاعده به مقر فرماندهی نظامی یکم در سیون در حضرموت در مه و ژوئن گذشته صورت گرفت فرماندهان دو منطقه نظامی یکم و ششم را برکنار کرده و افراد جدیدی را در فرماندهی برخی تیپ‌های نظامی تعیین کرد.

این دو حمله که همچنین مقرهای دولتی، امنیتی و فرودگاه سیون را هدف قرار دادند به کشته شدن 16 سرباز و 9 غیرنظامی و همچنین کشته شدن 15 تن از مهاجمان انجامید.

در همین حال یک منبع امنیتی در یمن اعلام کرد که مدیرکل دفاع مدنی در شهر الشحر در استان حضرموت در مقابل خانه‌اش در مرکز این شهر ترور شد.

انتهای پیام

کد N389070

وبگردی