آفتاب

حماس: تاکنون هیچ طرحی برای آتش‌بس به ما پیشنهاد نشده است

حماس: تاکنون هیچ طرحی برای آتش‌بس به ما پیشنهاد نشده است

سخنگوی جنبش حماس با اشاره به اینکه تاکنون هیچ طرح کاملی برای برقراری آتش بس به این جنبش پیشنهاد نشده، اعلام کرد: اکنون زمان آن نیست که در سایه ادامه خشونت‌های اسرائیل از آتش‌ بس حرف بزنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: تاکنون در خصوص اعلام آتش‌بس به ما طرح جامع و کاملی پیشنهاد نشده است.

وی با بیان اینکه کسی که از برقراری آتش بس صحبت می‌کند رسانه‌های اسرائیلی است نه یک مرکز رسمی افزود: حماس هرگونه پیشنهاد را به محض اینکه رسما اعلام شود و تلاش‌هایی را که توپ را به زمین فلسطینی‌ها پرتاب کند مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی جنبش حماس، دعوت "جهاد اسلامی" را در خصوص برقراری نشست سران فلسطینی تایید کرد و از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست مسئولیت برگزاری آن را بر عهده بگیرد.

وی گفت: ما از موضع کشورهای عرب مقابل این مساله احساس شرمندگی می‌کنیم.

ابوزهری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از تمام خط قرمزها عبور کرده و جنگ نسل‌کشی در غزه به راه انداخته، افزود: امکان ندارد که مقاومت معادله آتش بس را در قبال آتش بس پیش گیرد.

سامی ابوزهری از وجود هماهنگی‌های گسترده میان شاخه‌های نظامی مقاومت فلسطینی خبر داد و گفت: مقاومت در رویارویی با دشمنان صبری زیاد دارد و از موشک ضد تانک "کورنت" برای نابودی تجهیزات نظامی آن‌ها در شرق غزه استفاده خواهد کرد.

وی در پایان اعلام کرد: پنج میلیون اسرائیلی در پناهگاه زندگی می‌کنند و اکنون مرحله‌ای از معادله جدید ماست.

از سوی دیگر، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: اسرائیل کسی است که جنگ را شروع کرده است و ما همچنان در زمین‌های خود خواهیم ماند و آینده از آن ماست و اگر آتش بس صورت گیرد این پایان جنگ نیست بلکه به منزله استراحت کسانی است که جنگ را به راه انداختند.

ابومرزوق افزود: سخن از آتش‌ بس و شرط‌های آن بسیار است ولی ما اهل تجارت در جنگ نیستیم چرا که از جنایات، خونریزی‌ها و دوری عزیزانمان که به شهادت رسیده‌اند و از خرابی‌هایی که نازی‌های جدید به راه انداخته‌اند به شدت محزون و دردمند هستیم.

وی در پایان اعلام کرد: هدف اسرائیل از بمباران فلسطینی‌ها این است که فلسطینی‌ها تسلیم شوند و اسرائیل و کسانی را که سرزمین‌شان را غصب کرده‌اند به رسمیت بشناسند و در واقع هدف آن‌ها این است که مقاومت سلاح خود را زمین بگذارد.

انتهای پیام

کد N389049

وبگردی