آفتاب

پوروشنکو: جدایی‌طلبان از تسلیحات سنگین علیه نیروهای دولتی اوکراین اسفاده می‌کنند

پوروشنکو: جدایی‌طلبان از تسلیحات سنگین علیه نیروهای دولتی اوکراین اسفاده می‌کنند

رئیس‌جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین علیه نیروهای دولتی در حملات خود و با هدف بازپس‌گیری مناطق از دست رفته در شرق کشور از تسلیحات سنگین استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در جریان مکالمه تلفنی با جوزف بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا به وی درباره جدیدترین حملات جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین و استفاده آن‌ها از تسلیحات سنگین علیه نیروهای اوکراینی خبر داد و بایدن نیز مراتب تسلیت خود را بابت قربانیان این حملات ابراز داشت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن حمایت خود را از اقدامات رئیس جمهوری اوکراین در انجام مذاکرات برای بررسی آتش‌بس احتمالی با جدایی‌طلبان ابراز داشته و درباره اقدامات در حال انجام دیپلماتیک آمریکا به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه در صورت تداوم تامین تسلیحات و تجهیزات سنگین برای جدایی طلبان با پوروشنکو صحبت کرد.

ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد که جدایی‌طلبان شرق اوکراین حملات مقابله‌ای سنگینی را برای بازپس‌گیری مناطق از دست رفته که توسط کی‌یف در چند روز گذشته بار دیگر تحت کنترل درآمده است، انجام دادند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: جو بایدن اعلام کرد واشنگتن مکررا به دولت مسکو هشدار داده در صورتی که اقداماتی را برای حل و فصل مناقشات و درگیری‌ها در اوکراین انجام ندهد و باعث مذاکرات صلح میان کی‌یف و جدایی طلبان شرق اوکراین نشود به تحریم‌های بیشتر علیه این کشور می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N388741

وبگردی