آفتاب

استقبال از توافق نامزدهای انتخابات افغانستان

استقبال از توافق نامزدهای انتخابات افغانستان

وزیر امور خارجه انگلیس با استقبال از توافق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای بازشماری و بررسی تمام آراء متعهد شد که انگلیس از این روند حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این توافق میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله پس از دو روز مذاکرات فشرده با میانجی‌گری جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به دست آمد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس از این دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای اینکه منافع مردم افغان را اولویت قرار دادند، تشکر کرد.

وی گفت: امیدوارم بازنگری و بررسی تمام آراء انتخابات دور دوم به افغان‌ها اعتماد به روند انتخابات و نتیجه را بازگرداند.

دولت انگلیس از تلاش‌هایی به منظور بررسی و بازنگری آراء که مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد حمایت می‌کند.

بن بست انتخاباتی بر سر تعیین جانشین حامد کرزای، رئیس جمهوری کنونی افغانستان بحران سیاسی برای این کشور جنگ‌زده را ایجاد کرده است.

نتایج اولیه دور دوم که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد، اشرف غنی را با کسب بیش از 50 درصد از آراء بعنوان پیشتاز و پیروز معرفی کرد.

با این حال عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه سابق افغانستان و رقیب اشرف غنی به این نتایج اعتراض کرد که سرانجام پس از سفر دو روزه کری به کابل این توافق حاصل شد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از تعهد این دو نامزد برای رهبری دولت وحدت ملی استقبال کرد و گفت: ما منتظر استقبال از دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی برای نشست ناتو در ولز و کنفرانس لندن در خصوص افغانستان که قرار است اواخر امسال برگزار شود، هستیم.

انتهای پیام

کد N388735

وبگردی