آفتاب
رفیعی:

زنان در هنگام ضرورت در جامعه حضور پیدا کنند

زنان در هنگام ضرورت در جامعه حضور پیدا کنند

یک عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: زنان در هنگام ضرورت در جامعه حضور پیدا کنند.

یک عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: زنان در هنگام ضرورت در جامعه حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی روز گذشته در جمع زائران و روزه داران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به 6 آیه اول سوره حدید در بیان اوصاف الهی گفت: یکی از راه‌های بازدارنده از گناه شناخت صفات خداوند است.

این عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: یکی از اموری که در زندگی انسان اثر تربیتی زیادی دارد شناخت صفات خداست، چرا که اگر صفات خدا را درک کنیم به سمت گناه نخواهیم رفت و کسی که عظمت خدا را درک می‌کند به پوچی نمی‌رسد.

وی با ذکر برخی از این صفات گفت: در این آیات 20 مورد از مهم‌ترین صفات الهی ذکر شده که به نظر مفسران از بی نظیرترین آیات در قرآن کریم به شمار می‌رود که صفاتی همچون اول، آخر، ظاهر، باطن، حکیم، عزیز، زنده کننده، میرانده و ... است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در این آیات از اول و آخر بودن خدا یاد شده است البته اول و آخر به معنای نسبیت نیست بلکه به معنای مطلق می‌باشد یعنی خداوند از ازل حضور داشته و تا ابد نیز حضور دارد.

وی با بیان اینکه خداوند به هر چیزی احاطه دارد، تصریح کرد: هنگامی که ما بدانیم هیچ گناهی از دید خداوند مخفی نمی‌ماند و او بر هر چیزی احاطه دارد دیگر به سمت گناه نخواهیم رفت.

رفیعی اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه باشد نوع پوشش نامناسب زنان در جامعه و یا حضور بی مورد آنهاست که گاه زمینه ساز گناه می‌شود در صورتی که زنان باید در جامعه در هنگام ضرورت حضور یابند.

این عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه در پایان ذکر نام و صفات الهی را عاملی مهم در از میان بردن نگرانی‌ها برشمرد و گفت: اگر با همه وجود به صفات خداوند توجه کنیم دیگر نگرانی و اضطرابی نخواهیم داشت و نگران موهوماتی که در آینده امکان وجودش را می‌بینیم جایگاهی در زندگی‌مان ندارد.

انتهای پیام

کد N388678

وبگردی