آفتاب

برگزاری جشنواره بین المللی ˈانبهˈ در هند

برگزاری جشنواره بین المللی ˈانبهˈ در هند

دهلی نو - ایرنا - بیست و ششمین جشنواره بین المللی ˈانبهˈ روز شنبه در پایتخت هند با عرضه صدها نوع از این میوه گرمسیری و مقوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در تابستان شرجی و بسیار گرم پایتخت هند یکی از محبوب ترین رویدادی هایی که شکل می گیرد جشنواره بین المللی انبه است .

هندی ها انبه یا همان منگو را که میوه ای بسیار مقوی و خنک کننده بدن است به عنوان پادشاه همه میوه ها می شناسند.

جشنواره بین المللی امسال که توسط مرکز گردشگری دهلی نو برگزار شده هدف اصلیش نمایش تخصص کشاورزان هندی در ایالت های مختلف در پرورش این میوه سرشار از ویتامین است .

مسوولان می گویند بیش از 1100گونه انبه با اندازه و مزه های مختلف از جمله گونه های نادر و سنتی در هند تولید و عرضه می شود.

در این جشنواره بین المللی همچنین فراورده هایی از میوه انبه مانند ژله ،ترشی و مربای آن برای خریداران عرضه شده است.

هند به عنوان یکی از قطب های صادرکننده میوه انبه در جشنواره امسال به دنبال افزایش تجارت این میوه و ارز آوری آن برای کشاورزان است.

حدود دو ماه قبل موضوع مشکل در صادرات میوه انبه به یک دعوا در روابط تجاری بین هند و اروپا کشیده شد.

وزیر تجارت و بازرگانی هند با اخطار به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوع ساختن واردات میوه انبه اعلام کرد این تصمیم سبب تاثیرگذاری منفی در روابط تجاری کشورش و اروپا خواهد شد.

کمیته مراقبت از بهداشت محصولات گیاهی اتحادیه اروپا پس از کشف آفات در 207 محموله میوه و سبزیجات هند اعلام کرد که واردات میوه از جمله انبه از این کشور ممنوع است .

هند به عنوان بزرگترین صادر کننده انبه در جهان سالانه 70 هزار تن از این نوع میوه را به مناطق مختلف جهان صادر می کند.

با این حال روزنامه بیزینس استاندارد دو روز قبل نوشت پس ازتحریم کشورهای اتحادیه اروپا در واردات انبه از هند، صادرگنندگان هندی به فکر صادرات به دیگر بازارهای جهانی افتاده اند که یکی از آنها بازار آمریکا است.

بنابراین گزارش میزان صادرات انبه هند بر اثر تحریم اتحادیه اروپا در حدود 15 درصد کاهش داشته و حال دولت هند در نظر دارد تا میزان صادرات آن را به آمریکا تا همین اندازه افزایش دهد تا جلوی زیان اقتصادی را بگیرد.

هند در سال گذشته میلادی بیش از 280 تن انبه به ایالات متحده صادر نموده که پیش بینی می شود امسال این میزان 15درصد افزایش پیدا نماید.

انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن تا 10متر می رسد . منشا انبه در هند و مالزی و برمه می باشد ولی هم اکنون در تمام مناطق استوایی و حاره کشت می شود . انبه از 4000 سال پیش وجود داشته است .

میوه انبه یا منگو بیضوی شکل و دارای طعمی مطبوع وشیرین بوده و دارای هسته ای نسبتا بزرگ است . این میوه در اوایل ماه می می رسد و تا سپتامبر موجود است .

انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است . این میوه بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن است و هندی ها معتقدند در فصل گرما خوردن آن باعث تامین آب و خنک شدن بدن می شود.

آساق ** 275 **
کد N388498

وبگردی