آفتاب

نخست وزیر هند دعوت اوباما برای سفر به آمریکا را قبول کرد

نخست وزیر هند دعوت اوباما برای سفر به آمریکا را قبول کرد

نخست وزیر جدید هند قصد دارد در ماه سپتامبر سال جاری سفری به هدف بازیابی روابط نه چندان خوب میان واشنگتن و دهلی نو، به آمریکا داشته و طی این سفر با باراک اوباما دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نارندرا مودی، نخست وزیر جدید هند در نشستی که در شهر دهلی نو با ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا داشت، اظهار داشت که دعوت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به این کشور را می‌پذیرد.

براساس بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر هند منتشر کرد، مودی گفت که روابط میان دو کشور دموکراتیک آمریکا و هند نیروی قدرتمندی برای صلح، ثبات و موفقیت در جهان خواهد بود.

این بیانیه اعلام کرد ویلیام برنز تمایل باراک اوباما به منظور تقویت روابط اقتصادی میان آمریکا و هند را ابلاغ کرد.

همچنین در این بیانیه از برخی حوزه‌هایی که احتمالا در مذاکرات میان اوباما و مودی مطرح خواهند شد، نام برد که شامل تکنولوژی‌های جدید، امنیت انرژی، مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات بوده‌اند.

این در حالی است که اخیرا روابط میان هند و آمریکا به سبب دستگیری یک دیپلمات هندی در نیویورک در ماه دسامبر به اتهام تقلب در صدور روادید موجب تیره شدن روابط دو طرف شد.

باراک اوباما جزو نخستین رهبران غربی بود که پس از پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا، متعلق به مودی، در انتخابات ماه مه با وی تماس گرفته و این پیروزی را تبریک گفت.

انتهای پیام

کد N388411

وبگردی