آفتاب

رییس شورای دبیری اتحادیه میهنی کردستان: داعش تهدید برای کل عراق است

رییس شورای دبیری اتحادیه میهنی کردستان: داعش تهدید برای کل عراق است

تهران- ایرنا- رییس شورای دبیری اتحادیه میهنی کردستان عراق ، گروه تروریستی داعش را تهدیدی جدی برای کل عراق و همچنین اقلیم کردستان دانست و گفت همه احزاب و جریان های سیاسی عراق برای مقابله با این خطر جدی، متحد و هم صدا باشند.

به گزارش ایرنا،«عادل مراد»در مصاحبه با روزنامه الصباح با تاکید براینکه گروه مسلح داعش تهدیدی برای عراق و همچنین اقلیم کردستان است،گفت: نقشه آشوب ساختگی فعلی در اجلاس امان طراحی شد و اجرای آن به عهده گروه داعش سپرده شده است.

وی افزود: این نقشه در اجلاس امان با حضور البغدادی، بعثی ها، عزت دوری ، گروه های ثوره العشرین، جیش الاسلام ،جنبش مجاهدون و نقشبندی ها شکل گرفته است.طبق این نقشه قرار است گروه مسلح داعش پس از انجام دستورات،عراق را ترک کرده و ادامه کار را به بعثی ها بسپرند.

مراد تاکید کرد:ادامه هرج و مرج مورد نظر آمریکا به دلیل کشتن 700 جوان عراقی شیعی و با چراغ سبز بعثی ها،در واقع برای اجرای نقشه اصلی سه قسمتی کردن عراق بوده است.

به گفته رییس شورای دبیری اتحادیه میهنی کردستان،از نظر طراحان این نقشه هرسه بخش شیعی،سنی و کرد دارای ثروت طبیعی بوده و باید از دولت مرکزی که در بغداد تشکیل خواهد شد،پیروی کنند .

وی معتقد است تهدید گروه داعش برای کل عراق از جمله کردستان جدی است، زیرا داعش در نظر دارد با تشکیل حکومت آن را به انصار السنه واگذار کند.بعثی ها نیز بدلیل همکاری کردها با آمریکا در اشغال عراق، در صدد انتقام از کردها (البته با گرایش شیعی )هستند.

به گفته رییس شورای دبیری اتحادیه میهنی کردستان عراق،از این رو داعش به پیشمرگه های اتحادیه میهنی به دلیل شیعه بودن حمله می کند، ولی پیشمرگه ها از حملات آنها در امان هستند.

مراد با اشاره به اینکه اقلیم کردستان فرصت ها و درعین حال تهدیدات بزرگی پیش رو دارد،تاکید کرد: لازم است همه احزاب و جریان های سیاسی عراق برای مقابله با این خطر جدی متحد و هم صدا باشند.

سیام*9254*9173**1856
کد N388388

وبگردی