آفتاب

کاخ سفید: امیدواریم سفر کری به وین بتواند روند مذاکرات هسته‌ای ایران را تسریع بخشد

کاخ سفید: امیدواریم سفر کری به وین بتواند روند مذاکرات هسته‌ای ایران را تسریع بخشد

کاخ سفید ابراز امیدواری کرد سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به وین بتواند روند مذاکرات هسته‌ای ایران را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: جان کری قرار است این هفته به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین بپیوندد. وی قرار است تمایل ایران برای پیشبرد مذاکرات را ارزیابی کند.

او یادآور شد:‌ با وجود تعلل در مذاکرات میان مقامات شش قدرت جهانی در مورد آینده تحریم‌های ایران، کاخ سفید امیدوار است سفر جان کری به وین بتواند به روند مذاکرات هسته‌ای ایران سرعت بخشد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به پایگاه خبری تاک رادیو نیوز در یک کنفرانس خبری گفت:‌ اگر اظهارات ایران در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی‌شان درست باشد، ثابت کردن آن کار سختی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به وجود شانس به نتیجه رسیدن مذاکرات در مدت زمان مقرر انتظار می‌رود که مذاکره‌کنندگان تا پایان ضرب‌الاجل 20 ژوییه به تلاش‌های خود ادامه دهند.

ارنست هم‌چنین در این کنفرانس خبری اطمینان داد که باراک اوباما از تلاش‌های کنگره برای مشارکت در لغو تحریم‌ها علیه ایران استقبال می‌کند و کاخ سفید این مذاکرات را تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داد.

براساس گزارش پایگاه خبری تاک رادیونیوز، نزدیک به 80 درصد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رییس جمهور این کشور رایزنی‌های بیش‌تر دولت درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را خواستار شدند و گفتند که هرگونه لغو تحریم‌ها علیه ایران باید به تصویب کنگره برسد.

انتهای پیام

کد N388280

وبگردی