آفتاب

تونی بلر برای بررسی اوضاع غزه وارد قاهره شد

تونی بلر برای بررسی اوضاع غزه وارد قاهره شد

تهران-ایرنا- نخست وزیر پیشین انگلیس روز شنبه برای بررسی تحولات غزه وارد قاهره شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،ˈتونی بلرˈ برای بررسی خشونت های غزه و پایان دادن به حملات ارتش رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 125 فلسطینی در چند روز اخیر شده، وارد پایتخت مصر شد.

بلر که نماینده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه بوده، قرار است با مقام های مصر در مورد اعمال فشار برای متوقف کردن خشونت ها در غزه مذاکره کند.

براساس اعلام مصر، به رغم نگرانی های بین المللی، اقدامات برای آتش بس در غزه ناموفق بوده است.

به دنبال تشدید خشونت ها در غزه و افزایش حملات رِِژیم صهیونیستی به این منطقه، کویت به عنوان رییس فعلی اتحادیه عرب خواستار نشست اضطراری این اتحادیه با هدف بررسی حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شد.

ˈعزیز رحیم الدیحانیˈ سفیر کویت در اتحادیه عرب گفت: کویت از کشورهای عضو اتحادیه عرب برای نشستی فوری در سطح وزیران عضو این اتحادیه به منظور بررسی اوضاع بحرانی غزه در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی، دعوت کرده است.

وی افزود: کویت با دبیرخانه اتحادیه عرب اوضاع بحرانی غزه را در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه طی روزهای گذشته پیگیری کرده است.

الدیحانی یادآورشد: در این زمینه تماس ها و مشورت هایی بین شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب ادامه دارد.

وی که با خبرگزاری کویت گفت و گو می کرد، افزود: در پی این تماس ها و مشورت ها، اتحادیه عرب در بیانیه ای از شورای امنیت خواست وظایف خود را در قبال توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه انجام دهد.

رسانام**9234**1010
کد N388270

وبگردی