آفتاب
رییس انجمن روزنامه های غیردولتی:

نقش بخش خصوصی در نمایشگاه مطبوعات امسال مشورتی است

نقش بخش خصوصی در نمایشگاه مطبوعات امسال مشورتی است

تهران- ایرنا- رئیس انجمن روزنامه های غیردولتی گفت: برخلاف آنکه قرار بود نمایشگاه امسال زیرنظر انجمن های مطبوعاتی برگزار شود مقرر شد امسال نقش آنها مشورتی و مشارکتی باشد.

محمد علی وکیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه ایرنا گفت : به احتمال زیاد بخش خصوصی از سال آینده آنها مسئولیت برگزاری نمایشگاه را برعهده می گیرد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات آبان ماه امسال برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره ، نمایشگاه مطبوعات به صورت مستقیم زیرنظر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار می شود و انجمن های مطبوعاتی کشور به عنوان نیروی مشورتی و مشارکتی درکنار این وزارتخانه خواهند بود.

رئیس انجمن روزنامه های غیردولتی، گفت: امسال ابداعات بسیار خوبی در نمایشگاه مطبوعات خواهیم داشت و تلاش شده حداکثر تفاوت را نسبت به سال های گذشته مشاهده کنیم. صنایع مرتبط با مطبوعات در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت و این مساله می تواند باعث رشد مطبوعات کشور شود.

وی ادامه داد: حضور صنایع مرتبط با رسانه باعث می شود تا امکان مبادله تفاهم نامه ها فراهم شود تا از این طریق نیازهای مطبوعات برطرف شود.

وکیلی با اشاره به لزوم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: رویکرد دولت دکتر روحانی کوچک سازی دولت در کلان و تقویت بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: اگر قرار است این اتفاق در حوزه رسانه هم رقم بخورد باید صنوف قدرتمندی داشته باشیم. خوشبختانه در سیاست معاونت مطبوعاتی احیا صنوف از سیاست های مسئولان است و این مساله شعار محوری این دولت است.

رئیس انجمن روزنامه های غیردولتی گفت: در بازگشایی مجدد انجمن صنفی روزنامه نگاری باید بدانیم که کار صنوف با احزاب جدا است و در صنف مطبوعاتی باید کار صنفی انجام شود.

فراهنگ **9118**1601**
کد N388237

وبگردی