آفتاب

از روبات صحرانورد تا پهپادی با قابلیت چاپ سه بعدی بر روی اشیا

از روبات صحرانورد تا پهپادی با قابلیت چاپ سه بعدی بر روی اشیا

تهران- ایرنا- در روزهای اخیر فناوری های جدیدی برای علاقمندان از جمله روبات صحرانورد برای کمک به حادثه دیدگان در رخدادهای طبیعی و پهپادی با قابلیت چاپ سه بعدی بر روی اشیا برای علاقمندان عرضه شد.

برخی از مهمترین فناوری های جدید در حوزه آی سی تی شامل موارد ذیل است:

*** مایکروسافت امکان دریافت رایگان کتاب های خود را فراهم کرد

مایکروسافت بیش از 150 کتاب آموزشی خود را در زمینه های مختلف بصورت مجانی برای دانلود در اختیار کاربران سرویس های خود قرار داده است.

این کتاب ها در شاخه های ویندوز 8، ویندوز 8.1، ویندوز 7، آفیس 365، آفیس 2013، شیرپوینت 2013، داینامیک CRM، پاورشل، اکسچنج سرور، Lync 2013، SQL Server است.

این شرکت همچنین در هفته گذشته 29 آسیب پذیری در ویندوز را اصلاح کرده است.

***تولید روبات صحرانورد

محققان انگلیسی از شبیه سازی روبات انسان نمایی پرده برداری کردند که برای بالا رفتن از زمین های ناهموار و مناطق صحرایی از چوب دستی های هوشمند استفاده می کند.

محققان دانشگاه استنفورد در انگلیس در تلاش برای افزایش قدرت مانور روبات ها در زمین های ناهموار، یک جفت چوب دستی هوشمند به آنها دادند.

این چوب دستی ها که پوشیده از حسگرهای هوشمند و دوربین هستند به روبات ها قدرت حرکت در زمین های ناهموار و به هم ریخته می دهد.

محققان امیدوارند روبات هایی را بسازند که به راحتی بتوانند بر روی آوارها در یک منطقه فاجعه زده راه بروند.

*** بیش از دویست دانشمند برجسته خواستار توقف پروژه شبیه سازی مغز انسان شدند

سال گذشته، کمیسیون اروپا، طی قرارداد 10 ساله به مبلغ یک و شش دهم میلیارد دلار، پروژه ای را برای ساخت یک ابرکامپیوتر جهت شبیه سازی مغز انسان آغاز کرد.

اما این روزها، این پروژه که «پروژه مغز انسان» نام گرفته، مخالفت بیش از 200 دانشمند برجسته این حوزه را برانگیخته است.

دانشمندانی که در نامه سرگشاده ی خود ضمن تهدید به تحریم این پروژه، معتقدند پروژه از مسیر اولیه اش منحرف شده است و ادامه آن می تواند تاثیرات منفی بر روی علوم اعصاب باقی بگذارد.



*** پهپادی جدید با قابلیت چاپ سه بعدی بر روی اشیا

این پهپاد توسط تیمی در انگلیس توسعه داده شده است که حاوی 2 محفظه حاوی مواد شیمیایی لازم برای ساخت فوم پلی یورتان را حمل می کند.

به گفته سازندگان این پهپاد، با استفاده از پلی یوتان می توان سازه هایی ساده ساخت یا اجزای سازه های دیگر را تعمیر کرد که این ویژگی آن را برای کاربردهایی که نیاز به حضور در مناطق خارج از دسترس است بسیار مناسب می کند.

ماده ای که این پهپاد برای چاپ استفاده می کند آنقدر چسبناک است که می توان چند پهپاد را برای جا به جایی یه شی خطرناک با هم به کار گرفت.

این پهپاد می توان به پایین بیاید و لایه ای از فوم چسبنده را چاپ کند سپس پهپادی قوی تر می تواند به این سازه ی چسبناک بچسبد و شی را جابجا کند.

***ذخیره سازی 1.5 گیگابایت اطلاعات ژنتیکی در هر سلول بدن

براساس یک تحقیق که در مرکز تحقیقاتی ˈاکستنسیو ریسرچˈ انگلیس انجام شده است مشخص شده که هرسلول بدن قادر است تا یک و نیم گیگابایت اطلاعات ژنتیکی درخود ذخیره کند.

بدن انسان دارای 40 هزار میلیارد سلول است که در نهایت می توان گفت که بدن انسان اطلاعاتی با حجم 60 زِتابایت در خود ذخیره می کند.

*** بیشترین میزان نشت اطلاعات سرورها هستند

شهرام آذرور، مدیر شرکت هولدینگ emt در همایش رایانش امن در مشهد با اعلام این آمار گفت: میان بالاترین منبع نشت اطلاعات، کامپیوترها و سرورها بودند که با 9/33 درصد، در صدر منابع دیگر هستند.

وی راه حل اولیه برای جلوگیری از این نشت داده ها را استفاده از راهکار ˈوافˈ ( WAF ) عنوان کرد.

سمینار علمی و فنی رایانش امن در روزهای نهم و دهم تیرماه در مشهد برگزار شد.

علمی(2)**9190**1599
کد N388219

وبگردی