آفتاب

اسرائیل خبرنگاران را هم هدف قرار می‌دهد

اسرائیل خبرنگاران را هم هدف قرار می‌دهد

کمیته حفاظت از خبرنگاران مستقر در آمریکا گفت: در حملات هوایی چند روز گذشته اسرائیل در شهر غزه، یک خودروی حامل خبرنگاران که آرم شبکه خبری داشته، هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، در این حمله هوایی حمید شهاب، راننده خبرگزاری "مدیا 24" مستقر در غزه کشته شد.

حاتم سلمی، فیلمبردار این خبرگزاری به کمیته حفاظت از خبرنگاران گفت: زمانی که این خودرو هدف قرار گرفت درست مقابل خانه‌ام پارک شده بود.

این دو قصد داشتند تا به دفتر خبرگزاری "مدیا 24" بروند تا سلمی بتواند گزارشی درباره درگیری‌های میان نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی تهیه کند.

خودروی آن‌ها دارای آرم مشخص خبرگزاری بود.

تصاویر منتشر شده از خودروی آن‌ها در فیس‌بوک حاکی از آن است که کلمه "TV" با رنگ قرمز بر روی این خودرو نوشته شده بود.

کمیته حفاظت از خبرنگاران اشاره کرد، تاکنون اسرائیل به 750 هدف در غزه حمله کرده و دست کم 81 فلسطینی را کشته است. با وجود حملات راکتی از غزه به طرف رژیم صهیونیستی هنوز هیچ‌گونه تلفاتی از طرف اسرائیل منتشر نشده است.

این کمیته افزود: ارتش اسرائیل در جریان درگیری با حماس در سال 2012 میلادی بارها خبرنگاران را هدف داده است. دو ساختمان که محل سازمان‌های خبری محلی و بین‌المللی بوده نیز در این حملات تخریب شده است. در این حملات دست کم 9 خبرنگار کشته شدند.

انتهای پیام

کد N387921

وبگردی