آفتاب

نهادهای آموزش عالی مالزی زیر ذره بین تحقیقات تروریستی

نهادهای آموزش عالی مالزی زیر ذره بین تحقیقات تروریستی

کوالالامپور – ایرنا – فعالیت برخی از اساتید دانشگاه ها و کالج های مالزی در گروه های تروریستی باعث شد این نهادها زیر ذره بین تحقیقات شناسایی گروه های تروریستی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، شناسایی ˈمحمود احمدˈ 35 ساله و استاد دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه مالایا (یو.ام) نگاه امنیتی به موسسات آموزش عالی این کشور را افزایش داده است.

روزنامه استار مالزی روز شنبه در این خصوص نوشت: دانشجویان خارجی در مالزی از این گونه اساتید برای ارتباط با گروه های تروریستی استفاده می کنند و دانشگاه ها و کالج های مالزی اکنون به محلی برای به کارگیری شبه نظامیان تبدیل شده است.

ˈاحمد زاهد حمیدیˈ وزیر کشور مالزی از شاخه ویژه مبارزه با تروریسم این کشور خواسته است به دلیل عدم آگاهی دانشگاه ها از آنچه در این موسسات می گذرد، نظارت دقیقی بر موسسات آموزش عالی داشته باشد.

وزیر کشور مالزی همچنین اعلام کرد دولت این کشور خارجی هایی را که از موسسات آموزش عالی مالزی به عنوان مرکزی برای تبلیغ دیدگاه افراطی استفاده می کردند، شناسایی کرده است.

وی روز گذشته اعلام کرد که دولت مالزی علاوه بر دانشجویان خارجی، کارمندان و کارگران خارجی و همچنین فعالیت پناهجویان را زیر نظر دارد.

وزیر کشور مالزی تصریح کرد گروه های تروریستی بین المللی اکنون با استفاده از فناروی های نوین برای گروه ها فراخوان جهاد می دهند.

احمد زاهد حمیدی همچنین گفت که دولت مالزی از سال 2009 تاکنون 67 خارجی را به اتهام فعالیت های شبه نظامی از این کشور اخراج کرده است که شامل اعضای گروه های الشباب سومالی و ببرهای تامیل بودند.

وی تصریح کرد که بیشتر این افراد با روادید دانشجویی در مالزی حضور داشته اند.

با شناسایی و دستگیری دست کم 20 نفر که متهم به فعالیت های تروریستی در مالزی هستند مراکز امنیتی این کشور شناسایی ریشه های اصلی این گونه فعالیت ها را در برنامه خود قرار داده اند.

آساق**د.م**1611
کد N387598

وبگردی