آفتاب
اخبار عراق/

تاکید مصر بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در عراق/تلاش داعش برای حمله به اماکن مقدس در سامراء

تاکید مصر بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در عراق/تلاش داعش برای حمله به اماکن مقدس در سامراء

تاکید مصر بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در عراق و تحرکات داعش برای هتک حرمت مقدسات سامراء از جمله خبرهای مربوط به عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر شب گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق و سرپرست وزارت خارجه این کشور در بغداد اظهار داشت: تنها راه برون رفت از بحران کنونی عراق تشکیل دولت وحدت ملی است دولتی که بتواند با تروریسم و درخواست ها برای تجزیه این کشور مقابله کند.

وی از رهبران عراق خواست که از وابستگی های حزبی و منافع شخصی خود چشم پوشی کنند و به فکر منافع ملی عراق باشند. سامح شکری خاطرنشان کرد: مصر به وحدت و ثبات عراق اهتمام می ورزد و خواهان وحدت تمام طوائف عراق است.

حسین الشهرستانی نیز گفت: جهان عرب از حملات وحشیانه تروریسم رنج می برد و این مسئله اقتضا می کند که کشورهای عربی و اسلامی و نیز جامعه جهانی برای مقابله با این پدیده خطرناک با یکدیگر همکاری کنند.

الغدپرس نیز امروز به نقل از عباس البیاتی نماینده ائتلاف دولت قانون گزارش داد: گروه تروریستی داعش تلاش می کند در پی شکست خود در فلوجه، دیالی و سلمان بیک به اماکن مقدس در سامراء تعرض کند اما تاکنون تحرکات داعش در این زمینه با ناکامی روبرو بوده است.

وی در ادامه گفت: توانمندی نیروهای امنیتی عراق در حد بسیار بالایی است، به طوری که ضربات مهلکی را به تروریست ها در سامراء، موصل، تکریت و الانبار وارد کرده اند و فرصت ها را از تروریست های داعش گرفته اند.

کد N387224

وبگردی