آفتاب

سیاستمدار هندی:داعش از سوی موساد حمایت مالی می شود

سیاستمدار هندی:داعش از سوی موساد حمایت مالی می شود

دهلی نو - ایرنا - یک سیاستمدار هندی معتقد است تجهیز گروه های تکفیری و بعثی درعراق برای کشتار مردم سناریویی در جهت راهبرد ˈاسلام هراسی ˈ است که دشمنان از جمله سرویس اطلاعاتی اسراییل آن را پشتیبانی مالی می کنند.

ˈچاودری متین احمدˈ نماینده مجلس دهلی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن محکوم کردن کشتار افراد بیگناه در عراق بدست عناصر تکفیری و تروریست افزود: افراد تهی مغز وابسته به داعش به هیچ مذهبی وابسته نیستند، بلکه تروریست هایی هستند که از سوی سازمان سیا و موساد حمایت مالی می شوند تا چهره اسلام را تخریب کنند.

وی افرادی را که سعی در تفرقه افکنی میان شیعه و سنی دارند دشمنان اسلام خواند و گفت: این پیام اسلام واقعی است چون این دین بر اتحاد تاکید دارد.

این نماینده مجلس دهلی با اشاره به اینکه آنچه در عراق و سوریه با حمایت غربی ها می گذرد نقض آشکار حقوق بشر است، تصریح کرد: گروه تروریستی داعش نشان داده که بدنبال تامین منافع سلطه گران و دشمنان اسلام است.

وی تصریح کرد: اسلام همواره بر احترام به حقوق بشر، تساوی، برادری و صلح تاکید دارد.

این قانونگذار هندی گفت: مردم عراق متعلق همه مکاتب مذهبی و فکری و ازاقوام مختلف، باید علیه این گروه غیرانسانی متحد شوند و تهدید تروریسم را خنثی کنند تا اتحاد و تمامیت ارضی کشورشان حفظ شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه صلح در عراق به نفع منطقه و جهان است، افزود: رسانه های مستقل و آزاد باید با به تصویر کشیدن واقعیت های منطقه، دروغ پردازی ها مبنی براینکه شیعه و سنی درحال جنگ هستند را خنثی و متوقف کنند.

متین احمد همچنین از مقام های هند خواست که جامعه بین الملل را به سمت اتخاذ تدابیر فوری برای توقف کشتار مردم بیگناه عراق هدایت کند.

وی در پایان گفت: عقب نشینی در مقابل افراط گریانی مانند داعش نه تنها تمام منطقه بلکه همه دنیا را در شعله های آتش تروریسم می سوزاند.

آساق ** 2160 ** 2165 ** 275 **
کد N387107

وبگردی