آفتاب

سازمان ملل: اتحادیه اروپا باید مهاجران سوری را بپذیرد

سازمان ملل: اتحادیه اروپا باید مهاجران سوری را بپذیرد

تهران- ایرنا- کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد : اروپا باید بیش از پیش درهای خود را به روی مهاجران سوری بگشاید.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از ژنو، این کمیساریا با بیان این که کشورهای همسایه سوریه از مهاجران سوری اشباع شده اند، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا مهاجران این کشور را بپذیرند.

ˈملیسا فلمینگˈ سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان با بیان این که شمار مهاجران سوری در هفته های آینده از مرز سه میلیون نفر خواهد گذشت، افزود : ˈتقریبا همه این افراد در لبنان، اردن، ترکیه و تعداد اندکی از آنان نیز در عراق و مصر سکنی گزیده اند.ˈ

وی گفت: ˈکشورهای همسایه (سوریه) به نقطه اشباع رسیده اند و تعداد بیشتری از سوری ها تلاش می کنند به اروپا پناه ببرند به همین دلیل از اروپا می خواهیم اقدامات بیشتری در قبال آنان صورت دهد.ˈ

این گزارش حاکی است که از ابتدای ناآرامی ها در سوریه در ماه مارس 2011 میلادی تعداد کمی از سوری ها به قاره اروپا رفته اند. از 123هزار و600 نفری که از کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی کرده اند، بیشترین درخواست ها به سوئد و آلمان تسلیم شده است.

فلمینگ با اندک خواندن این تعداد در قیاس با تعداد پناهندگان سوری، اعلام کرد: اروپا 670 میلیون نفر جمعیت دارد. این در حالی است که لبنان با جمعیت چهار میلیون و 400 هزار نفری خود، یک میلیون و یکصد پناهجو را در خود جای داده است.

براساس این گزارش تاکنون 17کشور اروپایی از پذیرش 31هزار و 800 پناهجوی سوری خبر داده اند اما کمیساریای عالی پناهندگان می خواهد که کشورهای این قاره یکصد هزار نفر از آنان را بپذیرد.

اروپام ** 9053 **1561 ** 1064
کد N387045

وبگردی