آفتاب

دفاع ژاپن از سیاست‌های نظامی‌ جدید خود

دفاع ژاپن از سیاست‌های نظامی‌ جدید خود

وزیردفاع ژاپن گفت: با رویکرد و سیاست جدید در خصوص اقدام نظامی، ژاپن می‌تواند به کشتی ناوگان دریایی آمریکا که مورد حمله قرار گرفته، کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن در سفر به واشنگتن تلاش کرد تا سیاست جنجالی کشورش در رابطه با اقدام نظامی و تسهیل محدودیت‌های ارتش کشورش را توضیح دهد.

وی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی که اندیشکده‌ای آمریکایی است، گفت: چنانچه کشتی‌های جنگی آمریکا برای دفاع از ژاپن اعزام شوند و به آن حمله شود، قانون اساسی ژاپن به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم به آن کشتی‌ها کمک کنیم.

وی افزود: اما انجام اقدامی برای کمک به یک متحد کاری است که طبیعتا یک متحد انجام می‌دهد. تغییرات در سیاست ژاپن باید اینگونه درک شود.

وزیر دفاع ژاپن تاکید کرد که این سیاست که در اول ژوئیه به تایید کابینه‌ی شینزو آبه، نخست وزیر توکیو رسید، اتحاد توکیو با آمریکا را بیشتر کرده و راه را برای اشکال جدیدی از همکاری نظامی باز می‌کند. ما باور داریم که این سیاست روابط ما را به سرعت با آمریکا عمیق می‌کند.

تصمیم ژاپن برای تفسیر قانون اساسی صلح آمیز خودش، موجب خشم داخلی و نیز همسایگان این کشور خصوصا چین شده است. با این حال این تغییرات مورد تایید آمریکاست و چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با اونودرا در واشنگتن آن را اعلام کرد.

هاگل گفت این تصمیم جسورانه، تاریخی و چشمگیر ژاپن را قادر می‌سازد تا مشارکت خود را در امنیت منطقه‌ای و جهانی افزایش داده و نیز نقشش را در عرصه جهانی توسعه دهد.

انتهای پیام

کد N386894

وبگردی