آفتاب

چورکین: روسیه دیگر پیش‌نویس قطعنامه اوکراین را اجرا نمی‌کند

چورکین: روسیه دیگر پیش‌نویس قطعنامه اوکراین را اجرا نمی‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت، مسکو دیگر برای اجرای پیش‌نویس قطعنامه اوکراین با شورای امنیت همکاری نمی‌کند و در عوض مفادی را ارائه می‌دهد که قطعنامه آتی باید بر مبنای آن صادر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین به خبرنگاران گفت، مسکو مفادی را ارائه می‌دهد که قطعنامه آتی باید بر مبنای آن تنظیم و صادر شود.

وی افزود: ما دیگر پیش‌نویس قطعنامه ارائه نخواهیم داد. در عوض مفاد مهمی را پیشنهاد می‌دهیم که معتقدیم باید در متن قطعنامه شورای امنیت که قرار است آن را تصویب کند، گنجانده شود.

چورکین ادامه داد: این مفاد شامل ملزم ساختن تمامی احزاب درگیر در ناآرامی‌های اوکراین برای پایان دادن به خشونت‌هاست. ما مفادی را ارائه داده‌ایم که امیدواریم به عنوان مبنای قطعنامه شورای امنیت برای اوکراین اتخاذ شود.

به گفته چورکین، وضعیت در شرق اوکراین رو به وخامت است و شورای امنیت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم اعضای شورای امنیت که پیش‌تر پیش‌نویس قطعنامه اوکراین را مسدود کرده بودند اشتباه خود را متوجه شده و کاری انجام دهند. مساله تنها اشتباه کردن مردم شرق اوکراین، حق داشتن کی‌یف و مقصر بودن روسیه نیست اگر این بن‌بست حل نشود مساله از فاجعه فراتر می‌رود.

این دیپلمات همچنین ادامه داد: برنامه به اصطلاح "صلح‌آمیز" پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین تنها سرپوشی برای تقویت نیروهایش برای عملیات‌ نظامی است.

انتهای پیام

کد N386669

وبگردی