آفتاب

مان: حضور وزرای خارجه 1+5 در وین مفید است

مان: حضور وزرای خارجه 1+5 در وین مفید است

مایکل مان، سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تلاش ما این است که فاصله نظرها را از یکدیگر کم کنیم و همانطور که می دانید امروز ۱۱ ژوئیه است و ما تا بیستم این ماه برای این کار وقت داریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مان در مورد حضور وزرای خارجه در وین گفت: همانطور که پیشتر کاترین اشتون در این باره فکر کرده بود، تصمیم گرفت از وزرای خارجه ای که می توانند این آخر هفته به شهر وین بیایند، درخواست کند تا برای بررسی آنچه تا کنون در مذاکرات انجام شده، این سفر را انجام دهند. تا اینجای کار نمی دانیم که کدامیک از وزرای شش کشور می توانند به وین بیایند اما مطمئنا آنهایی که نمی توانند بیایند در جریان امور قرار خواهند گرفت. برنامه این است که آنها به وین بیایند تا با یکدیگر گفت‌وگو کنند و درصورت تمایل گفتگوهایی با آقای ظریف داشته باشند.

وی که با رادیو فردا گفت‌وگو می کرد، حضور وزرای خارجه در وین را بسیار مفید خواند و در مورد پیشرفت در نگارش متن توافق هسته ای گفت: همانطور که می دانید کار تدوین پیش نویس از ماه ژوئن آغاز شده و ما الان اواسط ژوییه هستیم، الان هم بیش از یک هفته از این دور گذشته و کار فشرده برای تدوین ادامه دارد. مطمئنا پیش نویسی وجود دارد اما در این مرحله از مذاکرات مسلم است که پرانتزها و جاهای خالی ای در متن وجود دارد و تلاش ما این است که فاصله نظرها را از یکدیگر کم کنیم و همانطور که می دانید امروز ۱۱ ژوئیه است و ما تا بیستم این ماه برای این کار وقت داریم و مصمم به سوی آن پیش می رویم.



مان گفت: آن‌چه می توانم بگویم این است که شش کشور همچنان بسیار مصمم هستند تا بیستم به توافق دست یابند.




انتهای پیام




کد N386233

وبگردی